• Anonym (ensamomdetta??)

Brun/grön vätska ur bröst

Hej.
    Har haft mörkgrön aktig vätska i mina bröst sedan nov 2014. Fick tid på vc.Där sa dom att det troligtvis var en inflamation och att det skulle gå över. Efter en tid i januari -15 så hade det inte försvunnit.Åter samma svar. Sökte i mars igenoch fick en ny tid som slutade i en remiss till mammografi. Domringde in mig två dagar senare och det gjordes både mammo och ul. Dom såg inga konstigheter. Men kunde heller inte svara på mina frågor. Varför e det så här? Omdet var en inflamation,hur länge ska det vara kvar? Vad e det för hormoner? För mycket/för lite?? Fick inga svar på några frågor alls. Bara orden du kan vara lugnt vi hittade inget.
    På vc tog dom prover på allt sa dom och det gav bara normala värden.
    Har så många frågor. Kan man bli gravid trots denna vätska eller förhindrar det en graviditet? Om man blir gravid och det inte försvinner,kan man ändå amma??
    Vart kan jag vända mig för att få hjälp. trots att man får svar att det inte är någon fara så vill jag bli av med det. Det äcklar mig och påverkar mig negativt.
    Snälla någon!!?? 
  • Svar på tråden Brun/grön vätska ur bröst
  • Anonym (Oj)

En av mina vänners mor var med om detta och det var bröstcancer hon hade.

Hans mor sa till hela familjen att hon hade en elakartad cancer, men för säkerhetens skull kan du försöka leta information i andfa källor här i internet enligg mitt tycke.

Hej. Tack för svar.

Letat information har jag gjort. Står bla att det oftast inte är cancer, att det kan bli så här ibland av tex ppiller,stress och hormonrubbning. Både VC och Mammografin svarar ju att det inte är nåt. Vart vänder jag mig när jag inte får mer hjälp av dom? Är 32 år btw, så dom på mammo anser att jag e för ung för att ha cancer!!??

• Anonym (Maja)

Jag har idag varit hos läkaren för att det kommer grön vätska ur mitt ena bröst. Ur det andra kmmer inget alls.

Läkaren sa att det antagligen bara var inflammation/nåt vajsing med prolaktinvärdet/problem med skjöldkörteln (ska ta blodprov imorgon) men vi måste också utesluta cancer, även om det är osannolikt. Idag var jag på mammografi, ska på ultraljud imorgon, och hittar man inget för ska jag genomgå nånslags röntgen där man sprutar in nåt i mjölkgångarna för att de ska synas bättre.

Är 38 år och bor i Finland. Här verkar man ta det på största allvar.

• Anonym (Cancer ser ingen ålder)
    Anonym (ensamomdetta??) skrev 2015-06-02 13:19:30 följande:

Hej. Tack för svar.

Letat information har jag gjort. Står bla att det oftast inte är cancer, att det kan bli så här ibland av tex ppiller,stress och hormonrubbning. Både VC och Mammografin svarar ju att det inte är nåt. Vart vänder jag mig när jag inte får mer hjälp av dom? Är 32 år btw, så dom på mammo anser att jag e för ung för att ha cancer!!??

För ung?? Har vänner som fått bröstcancer i 25 års åldern......

Jag ringde upp min VC och grät, för det inte går över och att jag mår skit av det här... Hon där skulle ringa till kirurgimottagningen här och se om jag kan få en remiss dit. Detta är 4 veckor sedan nu och jag har inte hört nåt än. I morgon ska jag ringa och höra vad som händer för hon på Vc skulle höra av sig om det var så att kirurgimottagningen inte " ville" ha dit mig. 
    Funderar på vart jag kan vända mig mer. Här tycks ingen ta det allvarligt.. 
    Det därmed sköldskörteln lät intressant,ska nämna detta. 
    Jag är väldigt tacksam för dom svar jag får.

• Anonym (Maja)

Hoppas du får komma in på en ny undersökning snart där det klaras upp en gång för alla! Du kan ju be att få genomgå en sk duktografi (tror det heter så) där man kollar upp själva mjöklgångarna. Till mig sa man att det kan sitta en polyp (ofarlig) där som blockerar. Den ska man ta bort så slipper man vätskan.

Det kan också - men det är vääääääldigt osannolikt- vara ett förstadium till cancer i mjölkgångarna, men den har extrmt god prognos.

Själv väntar jag ännu på svar från mammografin, och ultraljudet är först imorgon, skrev fel sist. Har extrem ångest och är typ övertygad om att det är vancer och jag ska dö. Detta trots att läkaren sagt att det antagligen är nåt ofarligt. Den jag är nojjig av mig och klättrar på väggarna av ångest ändå.

• Anonym (Maja)

Jag var på ultraljud och fick svar på mammografin idag. Uppvisade ingen cancer.

Radiologen var väldigt tydlig med att inga fler undersökningar behövs. Grönt ur bröstet var helt normalt och drabbar många kvinnor. Han sa att jag ska återkomma om det kommer blod spontant ur bröstvårtan, eller om det kommer en klar vätska enbart ur en mjölkgång, om det kommer ur flera var det ingen fara.

Man ska inte klämma, kommer det inte spontant är det ingen fara. Så nu tänker jag glömma detta.

Du hade ju också varit på både mammo och ul?

Ja, jag fick svar direkt att dom inte hittade något. Men dom kunde inte svara på någon fråga om hur detta kommer sig. Det kommer även klar vätska ur det ena bröstet. Inget kommer spontant utan när man trycker fram det. (Första gången jag märkte det kom det spontant.) Ska kontakta min VC igen och höra vad som händer.

Lycka till nu för dig och vad skönt att det inte är nåt.

• Anonym (abc)

Men du ska ju inte trycka ut vätska fr brösten, du har kollats så jag tycker du kan vara lugn.

Men det gör jag inte heller. Bara ibland för att se om det försvunnit för dom sa att det ska göra det. Och om det inte kommer spontant så hur ska jag då veta att det är borta. Dessutom kan jag inte släppa detta då jag tycker att jag inte fått något riktigt svar... låter väl knäppt men detta får mig att må dåligt!! Det är inte så att jag siter o trycker fram detta dagarna i enda...

Anonym (abc) skrev 2015-08-07 22:51:53 följande:

Men du ska ju inte trycka ut vätska fr brösten, du har kollats så jag tycker du kan vara lugn.

Svar på tråden Brun/grön vätska ur bröst