• Tihi

Vilka parfymer är vanligast?

Vilka parfymer är vanligast tror du? Sådana märken som alla köper? Jag kan tänka mig att Armani är väldigt vanligt och kanske Michael Kors och Calvin Klein? Skriv gärna vilka märken du har eller vilka märken du tror är vanligast.

• Svar på tråden Vilka parfymer är vanligast?
  • Dr Nail

De som jag har och tycker är oslagbara är Burberry London och Polo Sport från Ralph Lauren. Jag föredrar lite mognare dofter utan sötma. Vanligast är väl märket Axe, iaf när det gäller herrparfym/aftershave/deo.

• Tihi
    Dr Nail skrev 2015-06-02 15:26:11 följande:
    De som jag har och tycker är oslagbara är Burberry London och Polo Sport från Ralph Lauren. Jag föredrar lite mognare dofter utan sötma. Vanligast är väl märket Axe, iaf när det gäller herrparfym/aftershave/deo.
    Burberry doftar gott på män. Drömmer Vilken sorts parfym gillar du på tjejer? Axe tar mig tillbaka till tonåren när killarna i klassen körde med Axe.
  • Monchichier

Chanel no5, Opium och J'adore tror jag är de vanligaste dam parfymerna.
    Calvin Klein Eternity, Chanel Allure och Acqua di gió för herrar.
    Om man tänker sig all time high i hela världen.

Parfymer hänger ju i månt och mycket ihop med kläder. Det går i vågor om vad som är mode och populärt. Vad som är populärt i parfymväg just nu är ju inte alls så svårt att kolla upp.

• Tihi
    Monchichier skrev 2015-06-02 20:27:13 följande:
    Chanel no5, Opium och J'adore tror jag är de vanligaste dam parfymerna.
    Calvin Klein Eternity, Chanel Allure och Acqua di gió för herrar.
    Om man tänker sig all time high i hela världen.

Parfymer hänger ju i månt och mycket ihop med kläder. Det går i vågor om vad som är mode och populärt. Vad som är populärt i parfymväg just nu är ju inte alls så svårt att kolla upp.
    Tror du har helt rätt i killarnas mest populära doft. Lite mer osäker på kvinnornas för jag vet nog ingen som använder just dom du räknade upp men jag säger inte att du har fel. Jag tror att många tjejer använder Armani t ex. Vilka mer är poppis hos tjejer tro?
  • Monchichier
    Tihi skrev 2015-06-02 23:38:23 följande:
    Tror du har helt rätt i killarnas mest populära doft. Lite mer osäker på kvinnornas för jag vet nog ingen som använder just dom du räknade upp men jag säger inte att du har fel. Jag tror att många tjejer använder Armani t ex. Vilka mer är poppis hos tjejer tro?
    Det säljs 2 flaskor no 5 varje minut, så jag måste nog säga att den fortfarande är ganska populär. Det hör till allmänbildningen att veta att det är den mest sålda parfymen någonsin. Men så har den funnits sedan 20-talet också..
    Men sedan tror jag att det handlar om målgrupp, de som är i högstadieåldern använder parfym man kan köpa på typ ICA maxi. Gymnasiekids upp till 25 använder sådant som är populärt just nu och typ resten har typ hittat "sin" parfym bland klassikerna som aldrig försvinner.

Just nu ser det ut som att escada, ralph lauren och clean är väldigt populära tjejparfymer.
  • Tihi
    Monchichier skrev 2015-06-02 23:59:28 följande:
    Det säljs 2 flaskor no 5 varje minut, så jag måste nog säga att den fortfarande är ganska populär. Det hör till allmänbildningen att veta att det är den mest sålda parfymen någonsin. Men så har den funnits sedan 20-talet också..
    Men sedan tror jag att det handlar om målgrupp, de som är i högstadieåldern använder parfym man kan köpa på typ ICA maxi. Gymnasiekids upp till 25 använder sådant som är populärt just nu och typ resten har typ hittat "sin" parfym bland klassikerna som aldrig försvinner.

Just nu ser det ut som att escada, ralph lauren och clean är väldigt populära tjejparfymer.
    Jag vet att no 5 är mest populär nånsin men jag vet ingen som använder den... hur det nu går ihop? Escada och Clean glömde jag, det känns som om alla har dom.
  • CarpeNoctem

Fullkomligt älskar Dior Homme Sport herrparfym.

Jag själv använder Estée Lauder Black Opium.

Vanligaste parfymer hos tjejer tycker jag verkar vara typ Escada, väldigt söta dofter med andra ord.

• Tihi
    CarpeNoctem skrev 2015-06-03 00:27:36 följande:
    Fullkomligt älskar Dior Homme Sport herrparfym.
    Jag själv använder Estée Lauder Black Opium.

Vanligaste parfymer hos tjejer tycker jag verkar vara typ Escada, väldigt söta dofter med andra ord.
    Escada verkar väldigt vanligt. Chanel också, kanske mest på 30-plussare dock, eller vad tycker du?

Nästan alla använder ju parfym så var håller ni hus? Skriv i tråden vetja. Skrattande
Svar på tråden Vilka parfymer är vanligast?