Någon med erfarenhet av permanent hårborttagning?
Jag funderar på att ta bort mitt könshår och armhålehår permanent med laser. Tex Cellox. Är det någon som gjort det? Gjorde det ont? Blev det bra och hållbart resultat?
Jag funderar på att ta bort mitt könshår och armhålehår permanent med laser. Tex Cellox. Är det någon som gjort det? Gjorde det ont? Blev det bra och hållbart resultat?
Jag har gjort en sån behandling. 5ggr skulle göra att håret försvann permanent det kostade 5000kr. Resultatet är lika mycket hår som innan, hände ingenting. På kliniken sa de att de aldrig sett något liknande, att det aldrig hänt förut... Det gör ganska ont men det är ändå hanterbart.
Jag har gjort en sån behandling. 5ggr skulle göra att håret försvann permanent det kostade 5000kr. Resultatet är lika mycket hår som innan, hände ingenting. På kliniken sa de att de aldrig sett något liknande, att det aldrig hänt förut... Det gör ganska ont men det är ändå hanterbart.
Jag har för mig att det var diode laser men är inte säker. Dom sa att jag kunde testa med fler behandlingar, att det eventuellt skulle ta bort håret men jag ville inte lägga mer pengar på nåt som kanske inte skulle fungera. Dock vet jag andra som gjort behandlingen med bra resultat men man ska veta att det inte fungerar för alla.
Har provat diodelaser och fick bort håret till slut men det tog 10-12 behandlingar, inte 4 som dom garanterade från början. Men jag är det enda i min bekantskapskrets som fått hållbart resultat, dom andra har inte fått något resultat alls eller så har det kommit tillbaka efter något år. Ont som 17 gjorde det iaf men visst är det värt det om håret försvinner för gott!
Den varianten som jag vill testa heter Cellox 20. Verkar vara annorlunda än diodelaser, ska tydligen vara smärtfritt också. Hoppas på bättre resultat.
Jag gjorde det för 12 år sen, det har inte kommit tillbaka än. Och det gjorde jävligt ont, men så värt det! Fråga inte vad den heter, kommer inte ihåg.
Varför gör du inte med ipl ? Man blir inte besviken kan jag säga. Har gjort 6 behandlingar och efter sista behandlingen har det knappt växt, och det har gått en månad. Det känns lite men smärtan försvinner fort och man dör inte.;) fast jag gör ansiktet, det känns nog mer där än armhålorna pga "benen" och tänderna. Ju mer kött desto bättre :) men kön vet jag inte :o vågar inte ens tänka på det!
Varför gör du inte med ipl ? Man blir inte besviken kan jag säga. Har gjort 6 behandlingar och efter sista behandlingen har det knappt växt, och det har gått en månad. Det känns lite men smärtan försvinner fort och man dör inte.;) fast jag gör ansiktet, det känns nog mer där än armhålorna pga "benen" och tänderna. Ju mer kött desto bättre :) men kön vet jag inte :o vågar inte ens tänka på det!
För att jag hört positivt om Cellox som inte ska göra så ont, så jag testar det. IPL verkar göra ont och jag ska göra en hel brazilian...
Har hört mycket gott om Laserklinikcenter i Stockholm och Uppsala och deras nya maskin som använder 3 tekniker, alexandrite, diode laser, yag laser i samma skott och som ska vara nästintill smärtfritt. En vän till mig gjorde överkroppen och redan efter 3 behandlingar verkar hälften av håret ha försvunnitTror deras hemsida är www.laserklinikcenter-st.se om jag inte minn rätt.