• Anonym (Anonym)

    Dubbeldagar

    Hej!

    Jag och min sambo ska plocka ut några dubbelsegrar i sommar, vår dotter är fyra månader. Men det jag funderar över är om jag behöver fylla i att dessa är dubbelsegrar? Ljutande ingenstans. Fyllde i som vanligt bara. Uppdateras det automatiskt när båda har ansökt för samma dagar? För just nu stod det 0 på antal dubbeldagar.

    Hur mycket måste pappan,i detta fall, vara hemma för att vi ska få ta del av jämställdhetsbonusen? När får man den? Jag kommer vara hemma under första året, pappan tar fyra veckor fp i sommar och sedan blir han hemma ca ett halvår när jag börjat jobba igen.

  • Svar på tråden Dubbeldagar
  • Försäkringskassan

    Hej!


     


    Båda föräldrarna behöver ansöka om dubbeldagar för samma barn och samma tid.


     Har du redan sökt föräldrapenning som vanliga dagar behöver du ändra ditt uttag så att blir Ta hand om barnet- dubbeldagar. Ändringen gör du enklast på mina sidor. Använder du inte den tjänsten får du kontakta vårt Kundcenter 0771- 524 524 och ändra per telefon.


     


    Läs här om jämställdhetsbonus på sidan 3 Vad är jämställdhetsbonus?


    http://www.forsakringskassan.se/wps/wcm/connect/76573377-cea7-4eda-8e7d-f93bb6f62d0a/ff_4070_foraldrapenning1501.pdf?MOD=AJPERES


     


     


     


    Hälsningar Asta, handläggare

Svar på tråden Dubbeldagar