• aveec93

Bleka håret när man är gravid?

Hej!

Jag är gravid med första barnet, V10.

Jag är brunett nu men vill ha tillbaka mitt blonda hår. Hur är det ang blekning/färgning när man är gravid? Är det farligt, finns det risker osv?

Någon med egna erfarenheter som vill dela med sig? :)

• Svar på tråden Bleka håret när man är gravid?
  • emtfb

Jag har slingat/blekt håret under båda mina graviditeter. Har inte hört att de ska va farligt. Glad

• min väg

blekte mig för ett par veckor sedan hos min frisör och det gick riktigt bra.

mitt hår är tyvärr av lite sämre kvalité när jag är gravid men som sagt håret blev riktigt bra.

valde att köpa frisör schampo, balsam och även vanlig hårinpackning för att ge håret extra energi efter blekningen. 

• alexandra94

Är utbildad frisör och det är absolut inte farligt att färga/bleka håret under graviditeten, det man däremot ska vara medveten om är att håret kan reagera annorlunda mot vad det annars gör.

Är själv gravid i vecka 25 och bleker håret var 10e vecka och jag har inte märkt någon större skilland! :)

• Mascaraklumpar

Blekmedel och hårfärg är fosterskadande i stora mängder, däremot finns det inga belägg för att det skulle vara farligt att bleka håret enstaka gånger. Dock finns det inte så mycket forskning i ämnet, så något definitivt svar kan tyvärr ingen ge dig.

Vill du vara helt på den säkra sidan så kan du ju göra slingor med hätta, eftersom en mycket mindre del av medlet då kommer i kontakt med din hårbotten.

Svar på tråden Bleka håret när man är gravid?