12:12-utmaning! Utmana dig själv!
Hej, allihopa! Vill ni vara med och utmana er själva?
Ge dig själv 12 utmaningar som du ska utföra på 12 dagar eller 12 veckor. Alla 12 utmaningarna ska utföras parallellt och helst ska själva utmaningen också innehålla siffran 12 (med valfritt antal nollor efter), men inte nödvändigtvis. Skriv ned de i tråden (och någon annan stans, så du kan påminna dig själv lite enkelt om vad som ska göras)
Tycker du att det verkar mycket med 12 så ta en mindre siffra, huvudsaken är att det är samma antal utmaningar som det är dagar och/eller veckor. 10 är kanske lättare, eller 7.
Här är min lista, med lite förklaringar osv, dels för min skull och dels för inspiration:
(Följande 12 böcker dessutom, så 120 sidor var:
Utvandrarna, Bröderna Lejonhjärta, 101 historiska myter, Och de vita skuggorna i skogen, Interview with the vampire, Matilda, Mor gifter sig, Mass Effect Revelation, The Tyrant falls in love vol 2, Imorgon när kriget kom, Kometen kommer, Howl's moving castle
3:Följ ett 12-dagars träningsprogram i 12 dagar
(Dag 1 Promenad, Dag 2 Styrka Core, Dag 3 promenad/löpning, Dag 4 Vila, Dag 5 Styrka ben, Dag 6 Promenad/Löpning, Dag 7 Vila, Dag 8 Promenad/Löpning, Dag 9 Styrka Armar, Dag 10 Vila, Dag 11 Promenda/löpning Dag 12 Styrka Core)
(Jag har inte kommit på några utmaningar än, men det kommer väl)
(Jag ska se: After Life, Who Framed Roger Rabbit, Boiler Room, Resident Evil, Nimh's island, Jumper, Temple of Doom, The Hunt for Red October, Cleopatra, 9, Megamind och Muppets: Treasure island)
(Ao no exorcist, Californication, Darkwing Duck, Hetalia, Jeeves & Wooster, The Little Mermaid, Red Dwarf, Shameless, 24, Aria: The Scarlett Ammo, Farscape och The Knick)
8: Vinn 12 Hearthstone-matcher på 12 dagar
10: Smaka 12 ?nya? glassar på 12 veckor
11: Spela 12 olika spel på 12 dagar