ni som har ikeakök, är ni nöjda?
Vi har köpt hus å ska byta köket. Har kikat på elgigantens kök men ska även kolla ikea.
ni som har ikeas kök , är ni nöjda med det? Tog ni vitvarorna från ikea eller valde ni andra märken?
Vi har köpt hus å ska byta köket. Har kikat på elgigantens kök men ska även kolla ikea.
ni som har ikeas kök , är ni nöjda med det? Tog ni vitvarorna från ikea eller valde ni andra märken?
Vi är jättenöjda. Tog häll, micro (som även kan användas som varmluftsugn) och varmluftsugn via IKEA. Specialbeställde diskbänk och har egen lösning för bänkskivor men skåp och luckor samt det jag nämnde är från IKEA. Bytte kök 2010 och det ser fortfarande nytt ut.
Vi är jättenöjda! Bytte förra året, köpte dock vitvaror separat för vi ville ha lite specialgrejer. Vi kollade också på Elgiganten men tyckte kvalitén kändes mer "rejäl" på Ikea. Vill ni ha integrerade vitvaror tror jag nästan ni måste köpa vitvarorna från Ikea då metod-kökssystemet inte går efter standardmåtten.
Vill ni ha integrerade vitvaror tror jag nästan ni måste köpa vitvarorna från Ikea då metod-kökssystemet inte går efter standardmåtten.
Absolut, har ingenting att klaga på när det kommer till stommar och luckor. Däremot vitvarorna var ren skit. Köket var 5 år gammalt när vi köpte huset och då var kyl/frys och diskmaskin i stort sett slut, så jag skulle aldrig köpa vitvaror därifrån igen.
Mitt tips är alltså att köpa stommar, luckor och bänkskiva på ikea för dessa är både billiga och jättebra, men satsa på "riktiga" vitvaror från ett etablerat och välkänt varumärke istället.
Vad jag vet så har epoq (som elgiganten säljer) samma kvalité som ikea, men gå dit och deala lite, det kan man göra på elgiganten men du kan inte gå till ikea och pruta på priserna. Och elgiganten har ju bättre vitvaror och större kunskap när det kommer till dessa än vad jag inbillar mig att ikeas säljare har, de kan väl bara just de modeller som ikea har, elgiganten har ju alla märken.
Ett tips är även att INTE köpa integrerade vitvaror. Möjligen en diskmaskin, men inte kyl och frys! De har som regel mycket mindre volym ände vanliga ej integrerade.