Har jobbat som reseledare( i olika länder) och i Turkiet i Alanya och Side 4 år, och jag kan ärligt säga att jag aldrig har träffat på så härliga, ärliga, mysiga och gästvänliga folk som turkarna där nere!
Rekomenderar alla varmt att åka dit och se själva..!
Tycker inte att de härliga folken i södra Turkiet ska missa besök av turister bara för att deras regering har betett och beter sig illa fortfarande ibland!
Landet jobbar för fullt med att bli bättre, tycker jag de ska ha credit för..
Side är ett perfekt semesterställe för barnfamiljer! Fina hotell, mysiga stränder och riktigt bra restauranger ( är det något de kan så är det att laga mat!!) Det enda som inte är så bra är shoppingen, ta då hellre buss eller taxi till Alanya eller Antalya om ni ska shoppa! (bättre utbud och mindre stressigt)
Turkiet är också ännu ett av få billiga ställen sen många av de andra semesterorterna bytte valuta till euro och fick "sverige-priser"..!
Tänk på att i början av maj kan det fortfarande vara lite kyligt om kvällarna, man kan gå i shorts och kjol, men kan behöva en extra tröja på sig. På dagarna däremot är det värme som gäller, bra att åka dit i maj, juni, augusti och september. Juli överlever man knappt hettan..!
Ni kommer att få det kanon om ni åker dit, det vågar jag nästan lova er!