• marjuttan

Någon som varit i Side/Turkiet?

Hej,
    vi har prelbokat en resa till Side 7 Maj...men är lite osäker på om vi skall åka dit. Vi är ju igentligen Greklandsmänniskor. Vi skall ha med vår dotter som är 1år. Är det någon som vill dela med sig av sina erfarenheter.

• Svar på tråden Någon som varit i Side/Turkiet?
  • Lilith74

Hm jag skulle aldrig åka till Turkiet... bryter mot nitton av de mänskliga rättigheterna + hur de behandlar kurderna. Men det var inte det du frågade om så förlåt.

• marjuttan

Lilith74: Vart skulle du åka då?

• Lilith74

Oj, jag? Jag vill helst åka till Mexico eller Azorerna. jag gillar Portugal också men det är för kallt såhär års.
    Just Turkiet skulle jag undvika av ovan nämda skäl. Jag skulle kanske åka till Kerala i södra Indien, det är ett drömresmål faktiskt och politiskt korrekt .

• Lady Bling

Vi har varit där i somras med vår dotter, vad vill du veta?

• CarinaB

Var i Side för 10 år sedan innan exploateringen... Finns en hel del kul runt omkring om man t.ex hyr scooters. Fin liten by med kanonstrand!

Every rose has it's thorn, every day has it's dawn...
  • ming

Var där för ett par år sedan. Var egentligen i Antalya, men åkte över under en dag. Tyckte verkligen inte om det, bajs i vattnet och så....
    Kanske trevligare om man bor där under en liten period istället för bara en dag.

• saralways

Har jobbat som reseledare( i olika länder) och i Turkiet i Alanya och Side 4 år, och jag kan ärligt säga att jag aldrig har träffat på så härliga, ärliga, mysiga och gästvänliga folk som turkarna där nere!
    Rekomenderar alla varmt att åka dit och se själva..!

Tycker inte att de härliga folken i södra Turkiet ska missa besök av turister bara för att deras regering har betett och beter sig illa fortfarande ibland!
    Landet jobbar för fullt med att bli bättre, tycker jag de ska ha credit för..

Side är ett perfekt semesterställe för barnfamiljer! Fina hotell, mysiga stränder och riktigt bra restauranger ( är det något de kan så är det att laga mat!!) Det enda som inte är så bra är shoppingen, ta då hellre buss eller taxi till Alanya eller Antalya om ni ska shoppa! (bättre utbud och mindre stressigt)
    Turkiet är också ännu ett av få billiga ställen sen många av de andra semesterorterna bytte valuta till euro och fick "sverige-priser"..!

Tänk på att i början av maj kan det fortfarande vara lite kyligt om kvällarna, man kan gå i shorts och kjol, men kan behöva en extra tröja på sig. På dagarna däremot är det värme som gäller, bra att åka dit i maj, juni, augusti och september. Juli överlever man knappt hettan..!

Ni kommer att få det kanon om ni åker dit, det vågar jag nästan lova er!

• Hannah74

Har varit i side o då var det jättebra, långrunt som bara den o mkkt fin sandstrand(mjuk o småkornig)

• marjuttan

Tack för alla svaren..!!!

• Lindus77

kul..vi funderar oxå på att åka till Side i Turkiet.

• jina

Var i Side i augusti 2005 och bodde på ett suveränt hotell (egen bungalow intill poolen, 50m från stranden) som heter Can Garden. Prisvärt och hög standard. Inga problem med 5 mån. bebis. Hon fick så enormt mycket uppmärksamhet av Turkarna. De älskar verkligen barn. Vi Stormtrivdes och kan verkligen tänka oss att åka dit igen. Tror apollo har det hotellet. Vi bokade själva på nätet. Gamla stan var mycket större och fartfyllt än vi trott. Mycket shopping om man vill!

• Ankis71

Vi var i Side i september 2002 och det var Kanon!! Det är absolut ett ställe vi skulle vilja åka tilbaka till. Människorna är såå trevliga o barnvänliga och Side är mysigt, kulturellt och så.
    Det kommer inte att dröja länge innan vi är där igen, det lovar jag!

Svar på tråden Någon som varit i Side/Turkiet?