• Tildus

Tar av sig kläderna!!

Mitt barn på 3 år o 4 månader har fått en dille på att ta av sig kläderna.
    På dagis tar hon av sig allt utom trosorna, när fröknarna försöker ta på henne blir hon arg o får utbrott. Lyckas dom få på henne kläderna tar hon av dem igen.
    Ibland när vi är bortbjudna har hon tagit av sig där me, kankse varit i ett annat rum o lekt när hon kommer ut till oss andra utan byxor.

Mycket pinsamt. Är detta normalt???

• Svar på tråden Tar av sig kläderna!!
  • MammaFia

*S* Japp, vår dotter - en nakenfis.
    Men vi lyckas få henne att behålla kläderna på sig när vi är borta. På dagis tar hon av sig allt utom trosorna när hon ska vila å när hon leker att hon badar.
    Gör ingen grej av det, men man kan berätta att det är mest ok att ta av sig kläderna hemma.

• Jennie Brunflo

Japp!

Min dotter är 2år och 3månader och sista halvåret har hon varit en nakenfis hemma.

På dagis började hon IGÅR att klä av sig. Hon gick INTE med på att sätta på sig kläderna igen.....men det gick att distrahera henne så de fick på henne dom till slut.

• Lola Jämtland

Ja...

När Alma är hemma från dagis går hon alltid naken eller i trosorna...
    Dock behåller hon kläderna på på dagis.

• ucka

Emma har lekt nakenfis läääääääääääänge! Älskar det överallt! Jag har dock aldrig sett det som ett problem. Så länge det är inomhus gör det väl inget eller?

• Tildus

Hej i gen! Då kanske det inte är så onormalt iaf. Fler som har fisar? Tycker det är jobbigt när hon gör så bland folk, men det försvinner säkert me tiden.

• Tinka70

Det finns iallafall inte många femtonåringar som gör det så det går nog över......hoppas jag som har två nakenfisar hemma.

• mamyleine

Jag gick jämt i trosorna hemma till jag var 7-8 år. Jag tyckte det var obehagligt att ha kläder på mig inne. Antar att det det är något från de som lever kvar att jag inte kan ha strumpor på mig inne hemma. Annars nu förtiden är jag en ikke nacken person. Knappt någon som får ser mig utan kläder.

• minicazzie

mina små (november barn 02 och 03 klär) oxå jämnt av sej speciellt på natten är dethät, lite jobbigt då den lilla fortfarande behöver nattblöja

• Emilia82

Min en kompis dotter var åxå nakenfis när hon var liten (gick jämt omkring utan kläder och ville ej sova i vagnen med kläder,så hon fick ha en massa filtar och täcken osv...)...nu är hon tonåring. och undrar varför hennes mamma bara har kort på henne där hon är naken när hon va liten hehe, KANSKE för att hon jämt va nakenfisk så som sagt,borde det ju gå över.
    ha en bra dag!

• Ammis L

Har också nakenfisbarn (-02, -04). Kläderna "fastnar" liksom inte, så fort jag vänder ryggen till är de nakna. De brukar däremot ofta gå med små filtar över axlarna (typ mantel av kökshanduk...) och leka prinsessor. Men jag tänker som Tinka 70, dvs att jag ska börja oroa mig, om de fortfarande envisas med att vara nakna jämt och ständigt, när de blir typ 13.. : )

• rebeckaa

Min flicka är 4 år och hon springer jämt utan kläder hemma, bara trosor på sig. men hon tar inte av sig dem på dagis eller när vi är borta.

• lokisse

när jag ser fotton fran när jag var liten är jag nästan alltid bara iförd skor gjärna gummistövlar och trosor.
    det var bekvämast sa och jag kunde ju inte smutsa ner kläderna heller *S*

• Idun

Mamyleine- vi verkar vara lika. Jag tog också alltid av mig mina kläder när jag var liten och jag hatar fortfarande strumpor. Tar alltid av mig dem tillsammans med skorna i hallen. Har ALDRIG strumpor på mig hemma. Möjligen tofflor.

• mammatilldig

varför är det pinsamt??? de flsta barn trivs bättre nakna (inte så konstigt) lär henne inte att skämas för sin kropp!! sonen är alltid naken hemma och ofta även borta. Likadant med de flesta barn i vår bekantskapskrets. ?att de blir ju ofta varma när de lekar och kanske blir för varma med kläder. Varför får hon inte ta av sig??

• dison

Visst är det normalt. Jag var nöjd när jag hade lärt dottern att behålla trosorna på:)

När jag skulle hämta dottern från ett 6-årskalas (maskerad) så hade alla tjejerna tagit av sig och lekte i bara trosorna, de hade blivit så varma av all lek + att de hade varma maskeradkläder.

• 1234567891011

alla små flickor ska klä av sej helt naken fis
    det ska dåmm va hela livet
    dag och natt
    hela livet
    från  nu tills dåmm dör

Svar på tråden Tar av sig kläderna!!