• Anzil

    Vart kan det vara okej att dela sina Youtube-Klipp?

    Hej!

    Jag har tidigare gjort animeringsfilmer. Men nu kör jag små ''kortfilmer'', som är kanske 5 minuter långa som max.

    Problematiken är att visningarna inte höjs upp och jag förstår inte riktigt varför. Hur kommer det sig?

    Jag fick senare tanken på att dela videoklippet. Det kanske inte är världens roligaste eller världens bästa videoklippet, men jag antar...Desto längre man håller på, desto bättre blir man . .

    Jag tänker tyvärr inte dela klippet här. Då det skulle ses som om jag gjorde reklam för mitt klipp. Tänker även inte tala om vad min kanal heter.

    Utan frågan är kort och gott - Vart kan det vara okej att dela sin Youtube-Klipp?

    Säg gärna inte Facebook . .Eller att jag skall dela den med vänner via E-mail.

    Jag vill dela klippet på nätet, till människor som vistas sig just runtomkring det nät området.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Vart kan det vara okej att dela sina Youtube-Klipp?
  • verklighetsförmedlingen

    Jaså det skulle ses som reklam för din film ifall du delade den här?

    Ser du det? Ge dig 5 min till?

    Det är bara att dela överallt. Här, filmforum, kortfilmssektionen på imdb, filmgrupper på facebook, filmintresserade på flashback, ladda upp på div torrentsidor, skicka till kortfilmsfestivaler.

    Med tanke på din beskrivning av filmernas kvalité så bör det inte vara ekonomiska ersättningar som är det primära för dig i nuläget. Nu vill du ha ut ditt namn och det lyckas du med lite bättre om du bara pumpar ut din grej.

  • sportpappa

    Så länge dina videoklipp inte är tillräckligt bra så kanske du ska låta bli att försöka sprida dem. Med tiden blir du bättre och bättre. 

    Facebook är ju idealiskt att dela det på. Det är precis så man gör. Om folk tycker om dina klipp så delas de vidare och gillas. Om de inte delar de vidare så är filmerna helt enkelt inte tillräckligt bra.
    Eftersom jag inte får säga Facebook så säger jag istället Google+. Där har man en helt annan syn på hur man delar med sig saker och mycket mer är publikt och alla deltar i diskussioner. Facebook är ganska slutet och stängt i jämförelse.

  • Aniiee
    verklighetsförmedlingen skrev 2015-06-06 20:01:28 följande:

    Jaså det skulle ses som reklam för din film ifall du delade den här?

    Ser du det? Ge dig 5 min till?

    Det är bara att dela överallt. Här, filmforum, kortfilmssektionen på imdb, filmgrupper på facebook, filmintresserade på flashback, ladda upp på div torrentsidor, skicka till kortfilmsfestivaler.

    Med tanke på din beskrivning av filmernas kvalité så bör det inte vara ekonomiska ersättningar som är det primära för dig i nuläget. Nu vill du ha ut ditt namn och det lyckas du med lite bättre om du bara pumpar ut din grej.


    Dela är ok på FL så länge kanalen inte är monetized, Är den det tjänar TS pengar på den, och det är emot forumreglerna att dela saker/göra reklam för sådant man själv tjänar pengar på.

    Jag har själv delat klipp här utan problem för jag tjänar inget på det. 

    All that aside....

    TS, GoAnimate är en bra sida, polycount också, dock vet jag inte om man får dela videos på polycount.
    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
Svar på tråden Vart kan det vara okej att dela sina Youtube-Klipp?