• Mellanmjölkens land

Kläder till syskonfotografering

Vi ska ha syskonfotografering av våra döttrar i trädgården om en dryg vecka. De har var matchande klänningar som vi tänkt att de ska ha på midsommar. Nu håller vi på och funderar på om de ska ha nått mer.

En tanke är att de får välja en utstyrsel var av typen som de har varje dag. Anledningen till varför jag tänker på det är att vår yngsta älskar blått och allt som säger Brum så oavsett hur söt hon är i sin klänning känner jag inte riktigt att det är hon. Jag skulle vilja ha minst en bild på hur jag upplever henne i verkligheten.

Vad tror ni? Är min tanke en bra idé eller ska vi köra på nån annan klänning till bägge?

• Svar på tråden Kläder till syskonfotografering
  • BigMami

Jag hade valt mer personligt än puttinuttigt. Tror du kommer ångra dig annars.

Kan du inte ta en bild med klänning och en personlig och sedan välja därefter?

På vårt familjefoto fick alla vara med att bestämma sina kläder osv just för att få det så som vi är

• Dixie

låter som en bra idé att ha en blir med klänning och en med mer vardagskläder!

• Litet My

Tycker du skall klå efter personlighet. Om 10 år gissar jag att det är så du vill minnas hennes barndom dvs såsom hon var då. Eller så tar ni kort både i fin klänning samt med valda kläder.

• Mellanmjölkens land

Yngsta är alltså 1,5 så oavsett vilka kläder det blir kommer hon inte välja helt själv även om vi ju vet vilka kläder som är hennes favoriter. Hon har kanske 2-3 t-shirtar, nån långärmad t-shirt och nån hoodie som hon verkligen gillar så vi utgår väl från temperaturen och låter henne välja bland det som passar.

Ett alternativ är att köpa en sån här: www.lindex.com/se/barn/flick-92-122-cl/klaenningar-kjolar/7257505/Volangklaenning/

Storasyster har en och Lillasyster är grymt avundsjuk

Svar på tråden Kläder till syskonfotografering