• Anonym (*orolig*)

torr fläck i halsen

Hej.

Jag har under en tid känt en "torr fläck i halsen" ganska långt ner. Kan även ha en klumpkänsla ibland. Idag kändes det som att jag börja få ont i halsen för det gjorde ont på enasidan en bit ner i halsen när jag svalde. Men det försvann igen efter någon timme.

Kan ha såhär från och till.

Känns som jag bara vill harkla till ordentligt så det försvinner, eller hosta men det försvinner inte ändå. Känns så obehagligt. Känns liksom "kallt" också emellanåt.

Besväret har jag haft från o till i några månader ca.

Är för övrigt en frisk 20 årig gravid tjej.

Har problem med halsbränna emellanåt, speciellt kvällstid. Även problem med stress.

Någon som haft likadant? Som kanske vet vad det kan vara?

• Svar på tråden torr fläck i halsen
  • Anonym (åsa)
    Anonym (*orolig*) skrev 2015-06-06 23:22:01 följande:

Hej.

Jag har under en tid känt en "torr fläck i halsen" ganska långt ner. Kan även ha en klumpkänsla ibland. Idag kändes det som att jag börja få ont i halsen för det gjorde ont på enasidan en bit ner i halsen när jag svalde. Men det försvann igen efter någon timme.

Kan ha såhär från och till.

Känns som jag bara vill harkla till ordentligt så det försvinner, eller hosta men det försvinner inte ändå. Känns så obehagligt. Känns liksom "kallt" också emellanåt.

Besväret har jag haft från o till i några månader ca.

Är för övrigt en frisk 20 årig gravid tjej.

Har problem med halsbränna emellanåt, speciellt kvällstid. Även problem med stress.

Någon som haft likadant? Som kanske vet vad det kan vara?

Så kan jag också få, speciellt när jag har en förkylning. Det känns ibland som att man är så torr att man får bristningar i halsen när man pratar och sväljer när det är som värst.
    Antagligen är det torra slemhinnor, eller att det har blivit så av uppstötningar. Har du någon allergi och är det bra luft i ditt hem?

Har du pratat med någon läkare eller dietist om din halsbränna? Vissa typer av mat kan ge mer problem, och sen kan man även få problem om magmunnen inte sluter sig ordentligt.
Svar på tråden torr fläck i halsen