• Cowgirl

    Progesteronvagitorier

    Någon som testat progesteronvagitorier pga upprepade missfall? Med vilket resultat? Biverkningar? Hur ofta tog du?

    Tack på förhand för svar


    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Så gör något!
  • Svar på tråden Progesteronvagitorier
  • Bubbel85

    Ja, tror jag tog morgon och kväll. Fick inga biverkningar och graviditeten gick jättebra :) åt både trombyl och progesteron.

  • Cowgirl

    Grattis! Var det till följd av upprepade missfall? Hade du någon "diagnos" innan?


    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Så gör något!
  • Bubbel85

    Ja hade haft flera missfall innan, fick utredning som inte visade något fel förutom en liten hjärtformning på livmodern men så liten så inget som borde påverka. åt det från vecka 6 tror jag till v.14. Har du fått progesteron? Bara det eller trombyl också?

  • Cowgirl

    Inte fått något alls då inget fel kunnat hittas. Alla missfall (4 st) har i praktiken varit tidiga, ca v 6-7 även om två upptäckts senare. Jag tror därför att det är något i själva "uppstarten" som inte funkar. Åt du progesteron eller tog du dem vaginalt?

    Det ger hopp att du lyckades, tusen tack för att du delar med dig!


    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Så gör något!
  • Bubbel85

    Jag hade 3 missfall, två i vecka 5 och ett i vecka 8 (ma som upptäcktes i vecka 10) så precis som för dig tidiga. Får jag fråga om du har lätt att bli gravid? Jag har blivit gravid på första, andra eller tredje försöket och en läkare nämnde denna studien för mig som tröstade mig lite: mobil.dn.se/nyheter/vetenskap/superfertilitet-bakom-manga-missfall/ . Efter sista missfallet satte läkaren in både progesteron och trombyl för att "det skadar inte". Läkarna menade att de inte trodde att medicinen just skulle hjälpa utan snarare att om jag blev lugnare av att få det så kunde det hjälpa... Om det var medicinen eller tron att det skulle fungera som gjorde att jag nu har en sovande dotter i famnen spelar inte så stor roll. Blir jag gravid igen tänker jag dock se till att få progesteron och trombyl igen, tänker verkligen inte chansa! jag tog progesteronet vaginalt förresten. Jag önskar dig stort lycka till och stå på dig, ligg på läkarna! tron kan flytta berg... Och det kan ofta tjat också ;)

  • mli01

    Är de någon här som provat emgesan och solvezink , med lyckat resultat ? Tänkte även om någon vet om man kan äta de samtidigt som progesteron ? Jag får inget förutom trombyl utskrivet . Blir så less. 7 missfall

Svar på tråden Progesteronvagitorier