9 åring kissar och bajsar på sig!
Hej! Jag har bara gått och funderat och vill ha svar ang en väninnas son. Jag hälsade på en helg och sov över eftersom vi bor i olika städer. Hon har en 9 årig son som inte sköter sina toabesök. När jag va där så hörde jag ****** diskutera med sonen att han får hämta rena kalsonger och gå och byta på toa. Jag fråga vad som hänt och hon säger att han kissar på sig dagligen och ibland kommer det bajs i kalsongerna. Sen att hon va så irriterad att han sitter med det utan att bry sig. Jag blev chockad och fråga vad doktorn sagt. Då svara hon att hon inte vart hos doktorn, och att det säkert går över av sig själv. Om jag blev chockad! Han är 9 år den här killen och mamman prata om honom som om han vore 2! Och har inte ens vart hos doktorn. Jag nämnde att han troligtvis blir inkontinent eller om han inte redan är det. Stackars kille. Jag fick ett så otroligt dåligt intryck av min väninna som mamma. Att bara strunta i en sån allvarlig sak och bara be barnet byta utan dusch. Jag fick intrycket av att den här 9 åriga killen va väldigt omogen av sin ålder, han satt och åt snor och pratade som han va väldigt liten och rädd ibland. Tyckte det va ett konstigt beteende för en 9 åring och börjar undra om mamman behandlar honom som liten. Min fråga är om nån har erfarenhet av äldre barn med samma sätt att va om det är en diagnos, omognad, dåliga hemma förhållanden eller normalt i 9års åldern. Jobbar med lågstadiebarn och har aldrig stött på detta om inte barnet har nått visst handikapp isåfall då.