• Anonym (Tjej31)

Nyinflyttad till Norrköping, känner mig ensam

Jag är en 31 årig singeltjej utan barn som nyligen flyttat till Norrköping för jobb och har en visstidsavställning under ett år. 

Givetvis är det alltid en utmaning att flytta till en ny stad men det jag främst tycker är svårt är att bristen på vänner.

Jag har ett par vänner här men de har ju sina egna liv och jag inser att jag också behöver skaffa ett eget liv med egna intressen. 

Jag styrketränar några dagar i veckan och trivs med det men jag behöver ett bättre socialt liv.

Jag skulle gärna haft vänner som tar med mig på aktiviteter och som har en liknande livssituation.

Någon med något bra tips?
  • Svar på tråden Nyinflyttad till Norrköping, känner mig ensam
  • Anonym (1234)

Hej,

Nu är jag kanske inte helt vad du söker efter då min livssituation ser lite annorlunda ut, men chansar ändå :)

Lever tillsammans med min familj men tycker att det är jättekul att lära känna nya människor och hitta på saker.

Det är svårt att komma in i en ny stad tyvärr.

Dom flesta är fullt upptagna med sina liv. Vart är det du har flyttat ifrån?

Vart tränar du någonstans?

Jag tränar en hel del crossfit och tycker att det är en jättekul och social träningsform och har lärt känna många därigenom på senare tid :)

Vad jobbar du med?

• Anonym (Norrköping)

Jag bor också i Norrköping och har liknande problem. Har du facebook så föreslår jag att du går med i diverse grupper.

www.facebook.com/groups/901170509904676/

Det finns några som är med lokala till just bostadsområdet som så, men också några övergripande. Många av grupperna är riktade till föräldrar, men jag tänker att det finns jättemånga personer där som också vill umgås bara vuxna. (Jag är exempelvis ensamstående med 2 små själv. Men de är på förskolan och då vill och behöver jag tid med vänner som inte hör till föräldraskapet). 

Har du hund så finns grupper för sånt med, t.om för de enskilda rastgårdarnas och sällskap dit.

Sök rakt av på ordet norrköping, så kommer det upp endel. Sen får du väl helt enkelt vara lite framfusig och fråga om någon vill gå och ta en fika. Så får man ta det därifrån om man matchar eller inte.

• Anonym (Tjej31)
    Anonym (1234) skrev 2015-06-09 21:14:02 följande:

Hej,

Nu är jag kanske inte helt vad du söker efter då min livssituation ser lite annorlunda ut, men chansar ändå :)

Lever tillsammans med min familj men tycker att det är jättekul att lära känna nya människor och hitta på saker.

Det är svårt att komma in i en ny stad tyvärr.

Dom flesta är fullt upptagna med sina liv. Vart är det du har flyttat ifrån?

Vart tränar du någonstans?

Jag tränar en hel del crossfit och tycker att det är en jättekul och social träningsform och har lärt känna många därigenom på senare tid :)

Vad jobbar du med?

Hej,

Kul att du svarade :) Jo det är precis som du säger, svårt att komma in i en social gemenskap i en ny stad. Jag är inflyttad från Stockholm. Styrketränar på fitness24. 

Jobbar som tjänsteman på en myndighet.

Vad jobbar du med?
  • Anonym (Tjej31)
    Anonym (Norrköping) skrev 2015-06-10 11:28:15 följande:

Jag bor också i Norrköping och har liknande problem. Har du facebook så föreslår jag att du går med i diverse grupper.

www.facebook.com/groups/901170509904676/

Det finns några som är med lokala till just bostadsområdet som så, men också några övergripande. Många av grupperna är riktade till föräldrar, men jag tänker att det finns jättemånga personer där som också vill umgås bara vuxna. (Jag är exempelvis ensamstående med 2 små själv. Men de är på förskolan och då vill och behöver jag tid med vänner som inte hör till föräldraskapet). 

Har du hund så finns grupper för sånt med, t.om för de enskilda rastgårdarnas och sällskap dit.

Sök rakt av på ordet norrköping, så kommer det upp endel. Sen får du väl helt enkelt vara lite framfusig och fråga om någon vill gå och ta en fika. Så får man ta det därifrån om man matchar eller inte.

Tack, ska kika där :) Hur länge har du bott i Norrköping?
  • Lampisen

Hej! flyttade till Norrköping från Sthlm ungefär samtidigt som dig.. också en ny stad för mig!hur har det gått på vännerplanet? är det fortfarande ensamt? Jag börjagde med rollerderby och det är helt fantastiskt..

• Panthers Norrköping
    Ny i Norrköping? Välkommen hit ? och till oss i Panthers!
    Har du precis flyttat till Norrköping för att plugga? Känner du att du vill ha mer än bara föreläsningar och tentor i din vardag? Då har vi något för dig!
    Norrköping Panthers damlag söker nu fler tjejer som vill vara med och bygga något riktigt starkt tillsammans. Oavsett om du har spelat amerikansk fotboll tidigare eller aldrig ens hållit i en boll ? du är varmt välkommen! Vi lär dig allt från grunden och stöttar dig hela vägen.
    Hos oss får du:
    ? En grym gemenskap
    ? Rolig och utmanande träning
    ? En aktiv fritid där du kan växa både fysiskt och mentalt
    Vi vet att det kan vara svårt att hitta nya vänner i en ny stad ? därför är Panthers mer än bara ett lag. Vi är ett community där alla stöttar varandra, på och utanför planen.
    Träningarna hålls centralt i Norrköping, med plats för både nybörjare och erfarna spelare. Det enda du behöver ta med är en positiv inställning och viljan att testa något nytt!
    Intresserad? Skicka ett DM till mig.
    Bli en Panther du också ? vi längtar efter att få träffa dig!
  • Anonym (Norrköping_Linköping)

Norrköping och Linköping är generellt svåra städer när det gäller att få kontakt med folk, har bott i bägge städerna Överlag är hela nordöstra Småland och Östergötland sådär kyligt. Man får utmana sig och börja snacka med folk spontant, först då brukar en del sänka "garden".

• Anonym (E)

Hej! 

Jag bor också i Norrköping och känner mig ensam och behöver skaffa flera kompisar. 
    Men i mitt fall pga separation. Och mina kompisar har annat för sig. 
    Jag har två tonårsbarn varannan vecka. 
    Gillar styrketräning, promenader och skogen. 

Svar på tråden Nyinflyttad till Norrköping, känner mig ensam