• infertil

Hur ofta byta tröja?

Hej! Jag och min sambo sitter och diskuterar hur ofta man ska byta sin jobbe tröja. Han tycker man kan ha den i 3 dagar medans jag är van att alltid byta underkläder, strumpor och tröja varje dag. Även fast han duschat så kan han ta på den endå! Vilket är äckligt för mig! Dock har han problem att duscha regelbundet också...Han kör lastbil med många av/inlastningar varje dag så det är endå ett svettigt och skitigt jobb. Om ni hade haft ett jobb där ni blev skitigt/svettig hur ofta hade ni bytat T-shirt? (han behöver inte jobbe thirt så där är inga begränsningar vad gäller plagg)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta byta tröja?
  • The past is now

Duschar varje dag och byter underkläder (varje dag) samt tröja , beror alldeles vad jag ha gjort. Han bör duscha varje dag med tanke på arbetet han har tycker jag.

• infertil
    The past is now skrev 2015-06-07 11:06:16 följande:

Duschar varje dag och byter underkläder (varje dag) samt tröja , beror alldeles vad jag ha gjort. Han bör duscha varje dag med tanke på arbetet han har tycker jag.

Jag håller med! Skulle aldrig fått för mig att lägga mig i min säng när jag är svettig och äcklig!
  • Anton Chigurh

Jag har ett hyfsat kämpigt jobb, och självklart byter jag tröja efter varje pass. Duschar förstår också efter varje pass, men aldrig att jag skulle skippa tröjbytet. Någon enstaka gång när jag glömt fylla på mitt förråd av tröjor i skåpet på jobbet så jag inte haft en ren på mörra, då har jag helt sonika gått till förrådet och köpt mig en ny. 

Ja, dom säljer tröjor på förrådet. Jobbet håller med arbetskläder, även tröjor, med deras tröjor är av en vedervärdig kvalité, nåt tjockt elände som släpper igenom fukt dåligt, men dom säljer "vanliga" t-shirts. På förrådet. Fast jag har säkert ett 30-tal egna t-shirts att gå runt på. Men det gäller att komma ihåg att ta med dom.

LITE SÅ !!!

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Yazmina

Tyvärr fick jag bara två arbetströjor när jag började. Kunde då inte byta varje dag eftersom jag arbetade 5 ddg/v och bara hade tillgång till tvättmaskin 1 ggr/v.

Sa till min chef att jag behöver fler tröjor, fick till svar att man bara får två tröjor. När jag beskrev problemet med tillgång till att kunna boka tvättstuga och hur pass mycket kroppsodör jag har, så förstod chefen problemet och jag fick fler tröjor. Vad det gäller min kroppsodör.... så är jag relativt luktfri även om jag har svettats. Men jag tycker bara att det är så sablans ofräscht att ta på sig samma tröja fler dagar på rad.

• infertil

[quote=75395129][quote-nick]Anton Chigurh skrev 2015-06-07 11:32:48 följande:[/quote-nick]Jag har ett hyfsat kämpigt jobb, och självklart byter jag tröja efter varje pass. Duschar förstår också efter varje pass, men aldrig att jag skulle skippa tröjbytet. Någon enstaka gång när jag glömt fylla på mitt förråd av tröjor i skåpet på jobbet så jag inte haft en ren på mörra, då har jag helt sonika gått till förrådet och köpt mig en ny. 

Ja, dom säljer tröjor på förrådet. Jobbet håller med arbetskläder, även tröjor, med deras tröjor är av en vedervärdig kvalité, nåt tjockt elände som släpper igenom fukt dåligt, men dom säljer "vanliga" t-shirts. På förrådet. Fast jag har säkert ett 30-tal egna t-shirts att gå runt på. Men det gäller att komma ihåg att ta med dom.

LITE SÅ !!!

[/quote

Lite så känner jag också och om man duschar så skulle man väll ALDRIG ta på sig den tröjan man redan haft 3 dagar! Han har säkert gått med samma tröja hela veckan innan vi träffades! Kan även tillägga att han har egen tvättmaskin hemma

• Virriga Vera

Jag har aldrig på mig samma tröja 2 dagar på rad, jag hänger upp på galge och luftar för att sedan ta på den efter några dagar igen. Brukar tvätta tröjorna efter 3 användningar om de inte är fläckiga innan dess.

• infertil
    Yazmina skrev 2015-06-07 12:08:27 följande:

Tyvärr fick jag bara två arbetströjor när jag började. Kunde då inte byta varje dag eftersom jag arbetade 5 ddg/v och bara hade tillgång till tvättmaskin 1 ggr/v.

Sa till min chef att jag behöver fler tröjor, fick till svar att man bara får två tröjor. När jag beskrev problemet med tillgång till att kunna boka tvättstuga och hur pass mycket kroppsodör jag har, så förstod chefen problemet och jag fick fler tröjor. Vad det gäller min kroppsodör.... så är jag relativt luktfri även om jag har svettats. Men jag tycker bara att det är så sablans ofräscht att ta på sig samma tröja fler dagar på rad.

Då förstår jag dig, inte lätt när man inte har egen tvättmaskin men tror alla chefer hade gått med på att ge fler om man nu förklarar läget. Men imed han kan använda sina egna tröjor, han har ju en hel garderob med slitna tröjor han kan använda!
  • infertil
    Virriga Vera skrev 2015-06-07 12:13:44 följande:

Jag har aldrig på mig samma tröja 2 dagar på rad, jag hänger upp på galge och luftar för att sedan ta på den efter några dagar igen. Brukar tvätta tröjorna efter 3 användningar om de inte är fläckiga innan dess.

Men varför inte tvätta den? Arbetsplatser brukar väll stå för arbetströjor när dom väl blir slitna? (tror jag) Som dom som jobbar i vården har krav på att ha nytvättade kläder varje dag. Vilket är förståligt. Får man fråga vad du jobbar med?
  • Monkii

Jag byter varje dag trots att jag inte har ett jobb som gör mig direkt svettig. Däremot lagar jag mat och äter och diskar osv... tröjan känns inte jättefräsch på kvällen.

• Virriga Vera
    infertil skrev 2015-06-07 12:18:02 följande:
    Men varför inte tvätta den? Arbetsplatser brukar väll stå för arbetströjor när dom väl blir slitna? (tror jag) Som dom som jobbar i vården har krav på att ha nytvättade kläder varje dag. Vilket är förståligt. Får man fråga vad du jobbar med?
    Jag har inte arbetskläder och sitter på kontor, vilket gör att kläderna inte blir smutsiga. Jag tvättar inte rena kläder av miljö och ekonomiska skäl. Både tvättmedel och tvättmaskiner sliter enormt på våra kläder.
  • Monchichier

Jag tvättar kläderna när det behövs. Dvs när de börjar lukta eller får en stor fläck på sig. Annat är bara dumt, miljöovänligt och oekonomiskt.
    Brukar dock inte ha på mig samma kläder flera dagar i rad utan gör precis som någon skrivit innan, jag vädrar dem och använder dem när jag känner för det.
    De kläderna jag använt på jobbet tar jag av mig direkt när jag kommit hem och byter till något bekvämt. Det skulle liksom inte gå ihop att tvätta 12 uppsättningar kläder varje vecka.
    Samma sak med duschen, när det behövs. Dvs om jag luktar illa eller blir smutsig, vilket blir allt från två gånger om dagen till en gång i veckan.

• infertil
    Virriga Vera skrev 2015-06-07 12:42:47 följande:

Jag har inte arbetskläder och sitter på kontor, vilket gör att kläderna inte blir smutsiga. Jag tvättar inte rena kläder av miljö och ekonomiska skäl. Både tvättmedel och tvättmaskiner sliter enormt på våra kläder.

Nej men då är det förståligt!
  • Anonym (Svettmaja)

Jag byter t shirt 2-3 ggr per dag och ibland yttertröja och jacka en till 2 ggr om det duggregnar eller om jag blir blöt. Byxbyte ibland. Regnrock och regnbyxor och stövlar och skärmmössa använder jag ibland och då blir man ofta varm och fuktig undertill. Jag klär mig efter vädret eftersom jag jobbar utomhus. Ibland är det många lyft så då blir man garanterat blöt av svett. Jag dushar ofta.

Svar på tråden Hur ofta byta tröja?