Vad hände? Drack kaffe och fick världens snedtändning...
Jag är ingen koffeinist för fem öre. Druckit några koppar under en LCHF-diet 2011 för det var i princip det enda som fanns att tillgå en period då jag studerade på universitet. Även druckit av ren artighet då jag blivit bjuden men aldrig riktigt fastnat för det hela och det kan gå månader mellan gångerna.
Har däremot haft en fäbless för alkohol från och till i halva mitt liv. Är numera nykter en andra vända sedan drygt ett halvår tillbaka. Har för vana att ta en kaffe eller två då jag är ute på krogen (blir en del krogbesök då jag sjunger karaoke på nästan veckovis basis).
Sist jag drack kaffe (tre muggar) hände dock något mycket obehagligt: hjärnan gick på högvarv som under ett cannabis-rus, jag svettades och frös om vartannat, hade ångest och myrkrypningar utom denna värld, overklighetskänslor och lättare hallucinationer...
Aldrig mer kaffe, huh! Vad var det som hände egentligen? Jag är bipolär II och äter Litium om det spelar in, men har ändå aldrig upplevt nåt liknande förutom då jag rökte gräs en gång för kanske 20 år sedan, och har druckit kaffe ett antal gånger trots Litium i kroppen.