Anonym (25-årig man) skrev 2015-06-08 15:25:50 följande:
När jag säger kvinnor så menar jag de kvinnor jag träffat. Den som generaliserar här är du som utgår ifrån att jag generaliserar över kvinnor bara för att det är vanligt att män gör det. Därför är du visserligen förlåten, jag var dessutom kanske litet otydlig när jag sade "kvinnor".
Men, hursomhelst, kan du förklara mera kortfattat och konkret vad du menar vore lösningen till mina problem?
Det är klart att jag generaliserar, och det är absolut konstruktivt att göra i vissa fall. Däremot inte framför en kvinna du vill ligga med, då bör du vara spot on. Det är min poäng. Men mycket riktigt uppfattade jag "kvinnor" som hela kvinnosläktet och inte bara några enstaka i din närhet.
Skulle det inte kunna vara så att du själv har ett bättre svar på vad som går fel just när det gäller de här enstaka individerna, än vi andra som varken träffat dem eller vet hur de är och resonerar? Om inte, hur kommer det sig?
Min input är i alla fall att det nog inte finns någon kortfattad überlösning, men här är några generella lösningar:
Rubriken: "'Friendzonad' p g a mitt utseende..."
Svar: Glöm hela konceptet "Friendzone", stryk det ur ditt vokabulär. Det är ett koncept som bygger på en föreställningsvärld ohemult många kvinnor inte ens vill ta i med tång, du blir omedelbart diskvalificerad där och det framkommer. Uttala aldrig detta högt i närheten av andra levande varelser.
Anonym (25-årig man) skrev 2015-06-08 12:13:37 följande:
Detta tolkar jag som att de gillar min personlighet, men finner mitt utseende oattraktivt. Bl a därför att då jag givit dem komplimanger för deras utseende har jag inte fått något dito tillbaka.
Så måste det inte alls vara. Många förstår din avsikt i det läget och vill bara inte ge näring den. Det kan också vara så att de finner det krystat och mindre trovärdigt att svara "detsamma".
Personligen föredrar jag "Friends with benefits"-relationer med kvinnor.
Jag med, och hade jag inte nappat på att dra det längre hade det berott på att vi inte är tillräckligt bra friends, att det skulle bli för krångligt eller att du luktar illa. Men det är ju jag.
Hur bör jag resonera? Bör jag ge mig fullständigt hän som vän till dem?
Bara om du är genuint intresserade av dem och lägger ner förhoppningarna om att det ska resultera i något mer. Annars tycker jag det är bättre att du är ärlig med vad du vill. (Utan att nämna "friendzone")
Eller söka mig sex hos någon annan, för att slippa känna mig fysiskt obekräftad?
Ja, om deras vänskap får dig att känna dig fysiskt obekräftad.
Nota bene att en del kvinnor känner sig långt mer smickrade av att en man ser dem som en jämlike och vill ha en genuin vänskap, än när män vill ha sex med dem. De känner sig tyvärr privilegierade av denna ynnest, och kommer sjunka lite känslomässigt när de inser att det aldrig var så det förhöll sig. En del andra blir förolämpade av att inte vara sexuellt åtråvärda i alla mäns ögon. En tredje, fjärde och 37:e grupp fungerar på andra sätt. Hur dina kvinnliga kontakter fungerar vet jag såklart inte.
Eller helt enkelt både och? Hur mentalt besvärligt det ju än må vara.
Skulle det vara mer besvärligt än första alternativet?