• Daniel12

Äckligaste maten när du gick i skolan?

Ja många av oss minns väl skolmaten med blandade känslor och upplevelser. Själv avskydde jag de flesta fiskgratänger som serverades. De smakade långt ifrån så gott som när min mor lagade dem hemma och lukten i matsalen när fisk öht serverades var verkligen kadaverlik.. något jag också avskydde var sparrissoppa.. örrk!

Era matminnen?

• Svar på tråden Äckligaste maten när du gick i skolan?
  • j a d e d

Den gråa lammgrytan, potatisbullarna, krusbärskrämen.

• Fia 28

Korngrynsgröt, blodbröd och purjoklöksoppa var det enda jag inte åt. Annars hade vi väldigt bra skolmat.

• lemur

i hela sexan och sjuan fick vi POTATIS i alla dess former.. varje dag.. Potatismos, potatisbullar, raggmunk. kokt potatisk, stekt potatis, halvfärdig potatis som var stenhård. ibland fick vi pommer eller potatisgratäng, men mest var det äscklig slemmig koks potatis och URK jag har svårt för potatis än.

• Duckan

För mig är det lättare att nämna de rätterna jag faktiskt åt än att nämna de jag inte gillade.
    Saker jag smakat på och aldrig mer i skolan är bl a: Pölsa och Leverragu.

• Josephine96

Fjordlaxen var så vidrig att jag nästan spydde minns jag. Trodde det var vanlig fisk som jag gillar, så fick ju en chock av smaken när jag började äta. Morotssoppan var oätbar också. 

• Deceree1

Lasagne. Luktade alltid fis i matsalen de dagarna. Idag, många år senare äter jag lasange:)

• Aniiee

Pytonpanna Flört

I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
Svar på tråden Äckligaste maten när du gick i skolan?