Min bebis vill inte sova själv
Hej
Har en liten flickbebis på 7 v. Har även två småkillar på 4 1/2 och 2 år. Min lilla flicka är betydligt skrikigare än de anda två har varit. Hon vill absolut inte vara själv. Att sitta i babysittern eller ligga i myspölen en stund medans jag ägnar mig åt de andra barnen alt äter går i enstaka minuter sen gallskriker hon och vill komma upp. Oftast blir hon tyst och nöjd i famnen. När hon är trött på dagen vill hon absolut inte sova i sängen(i babynestet) eller i vagnen, hon vill bara sova PÅ mig. På mitt bröst kan hon sova i flera timmar men så fort jag lägger henne själv vaknar hon inom tio minuter. Jag får inget gjort. Hade det varit första barnet hade jag fått bli sittande/liggande men jag har ju två till. Och ett hem som ska skötas, mat ska ordnas etc. Jag blir galen! Har sele och i den somnar hon gott, men det är ju inte allt som går att göra med henne där. Hon sover även gott i bilstolen men så fort bilen stannar vaknar hon. Fler som haft det såhär, tips mottages tacksamt.
Kan tillägga att hon har sneda höftplattorna vilket gör att hon har en höftkudde/sele. Denna är i plast, går upp om axlar som ett par hängslen och benen är i grodställning. Detta gör att hon kan endast ligga på rygg. Ammar henne helt(och ofta) kan dock inte ligga och amma dels för höftkudden men även för att hon kräks mycket.
Tips, tips, tips till en mycket trött mamma!