Urinvägsinfektion och graviditetstest
Jag har sett någon tidigare tråd ang denna fråga men den ta hade inte fått så många svar Så jag försöker..
I mitten av april skulle jag haft mens. Den dök aldrig upp- eller snarare så fick jag lite blod i trosan nån enstaka tillfälle 3 dagar "sent" samt att en geleklump kom ut. Inget mer ingen mer blödning. Behövde aldrig använda skydd då det var minimal mängd blod. Vilket förut aldrig hänt vid mens Att jag inte behöver använda skydd.
Sen dess har jag gjort 6 st gravtest både 2 st av nåt billigare märke resten clearblue i olika "varianter".alla positiva. Det senaste var clearblue med veckoindikator. Det var förra veckan under helgen jag tog det och det visade på + 3 veckor vilket stämmer med mina beräkningar.
Vid första tillfället som jag testade pos Var strax efter den lilla lilla blödningen. I samband med det fick jag även pos på uvi sticka som man testar hemma. Då hade jag symptom på uvi m magot Vilket brukar vara mitt symptom. Sen försvann symptomen och nu igår tog jag nytt test då jag upplever samma uvi känsla sen ett par dagar bak Ja sen jag gjorde senaste gravtest m veckoindikator . Detta test är också pos för uvi och nu är jag så påverkad att jag ska få lämna odling imorron (de ville/kunde inte skriva ut antibiotika via telefon Eftersom jag är gravid (?)eftersom vid graviditet måste odling göras)
Min fundering är alltså. Jag har hört och läst om falska plus och i nå stanna läste jag som sagt om en som undrade om uvi kan ge falska positiva men den ts fick väldigt få svar..
Mina plus har varit tydliga. Har inte funnits nåt Att tveka om.
Så kan man få positiva graviditetstest av uvi?
I övrigt mår jag bra. Lätt illamående och bröstvårtor som inte gör ont men de "spänner" eler hur jag nu ska säga. Magen kliar (?) Och jag blir fort mätt men fort hungrig igen. Vissa kläder sitter åt lite. Detta är isf mitt tredje barn.