• Harryhubert

Krach i förhållandet

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Är så jävla ledsen.

Jag lever ihop med min sambo sedan 5 år vi har en grabb på 4 år tillsamans. När han kom till världen stannade vårat sexliv. Vi hade sex 2 gånger första året han var född sen har det inte hänt igen.

För ca 2,5 år sen drack jag kaffe med en gammal tjej kompis och vi pratade och skrattade så låg vi där och hade sex. Jag tänkte inte blev bara så jävla glad att någon ville röra mig ville känna mig intimt. Och inte bli bortfräts. Detta hände ett par gånger till och jag kände mig atraktiv igen. Men jag kände att det var fel och avslutade. Men sa inget och ingen annanheller så det var min hemlighet.

Men förra sommaren så började vi skriva och det blev mycket sex och fantasier. Detta kom min sambo på och det blev liv och låda men vi klarade den perssen.

Hon fick inte reda på att vi haft sex då

Men för 2 veckor sen kände plötsligt denna tjejen att hon måste vara ärlig mot min sambo och berättar allt på mesinger Facebook. Kaos igen.

jag och min sambo har då inte haft sex på 3,5 år.

Jag förtjänar att må jävligt dåligt. Säger inget annat. Men jag vill inte förlora min familj.

Vad fan ska jag ta mig till?

Skylla mig själv?

Hjälp.

• Svar på tråden Krach i förhållandet
  • AnnaSthlm

Att inte få ha ett sexliv på 3,5 år när man egentligen vill är inte normalt. Du måste tyvärr göra slut med din sambo om ni inte lyckas ändra på detta. Att gå bakom ryggen kommer aldrig att hålla, och att leva i ofrivillig celibat kommer att göra dig olycklig.

Är det din sambo som väljer bort sex helt eller finns det något mer du kan göra för att få igåigågnistan igen? ng

• Harryhubert

Det är min sambo som valt bort sex jag har försökt blir alltid avisad. Och det har gått månader där jag inte försökt alls för att inte pressa.

• Maddi

skylla dig själv att de kommer ut får du ju definitivt göra, MAn går ju inte och är otrogen, de är väldigt förnedrande. du måste ju självklart avsluta de du har först.

Självklart vill man bli sedd och att inte ha sex i förhållandet är onaturligt. Varför har du inte pratat med din sambo? Om du inte vill förlora henne så kan du ju uppenbarligen inte ha det så dåligt i förhållandet, de visar ju att du är nöjd som de är annars skulle du ju gått vidare.

• Harryhubert

Vi har pratat om att vi inte har sex men får nya ursäkter varje gång. Vi har haft det bra förutom att närhet inte existerat på flera år.

Jag vet att jag har gjort fel. Men nu försöker jag rädda detta det är det jag vill ha hjälp med.

Vi har byggt ett liv tillsamans. vi har villa gemensam ekonomi. Jag älskar henne väldigt mycket och vill ju lösa sex problemet och att hon ger mig en ny chans till.

Och att vi kommer kunna göra ett liv efter detta tillsammans.

• Harryhubert

Är det någon som har förslag på hur jag ska rädda detta eller ska vi bara gå isär?

• beccagranen

Undrar om din sambo verkligen kan bli så förvånad.. jag menar 3,5år utan sex.. det är inte normalt i ett ungt förhållande. Givetvis får du stå ditt kast som svek henne (ett flertal gånger), men hon borde inse att ni hade problem innan detta, att ta itu med.  Fråga henne om hon är villig att gå till en par terapeut och reda ut era problem, och bygga upp förtroendet för dig.

Fråga r, älskar du din sambo? Eller är du bara rädd för den ev förändringen i ditt liv?

Svar på tråden Krach i förhållandet