• Anzil

Ett spel på internet laggar oerhörd mycket - Hur få stopp på det?

Jag hittade ett spel som jag spelade när jag var liten. Ett spel som i början är gjord för PlayStation 1.

Nu kan man spela den fullständigt gratis på internet. Men! Den laggar oerhörd mycket. Jag har en bärbardator, och samtidigt har jag inte sådan jättestor koll på dator & teknik. Vad är felet? Hjälper det om jag uppdaterar adobe (Korrekt namn?)

Eller vad finns det för hjälp medel som får stopp på laget?

Självklart vart jag oerhörd glad över att hitta denna spel. Men självfallet blir inte allting perfekt som man vill att det skall vara. Men, det kanske finns något hjälpmedel?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Ett spel på internet laggar oerhörd mycket - Hur få stopp på det?
  • Aniiee

Det beror ju på varför det laggar. Det kan vara allt från ouppdaterad flash player, om spelet spelas i en sådan, till att du har för segt internet, för lite ramminne, för svag processor....osv. osv.

Och det kan vara svårt att lista ut. 

I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • sportpappa

Eftersom spelet är gratis så lägg upp en länk så kan vi se vad det är för tekniska krav.

• sparlock

Spelet använder sig säkert av flash som är ganska systemkrävande. Sitter man med en kass laptop så kan det mycket väl vara orsaken till lagget. Men prova att uppdatera Adobe flash och se om det blir bättre.

Svar på tråden Ett spel på internet laggar oerhörd mycket - Hur få stopp på det?