• Anonym (undrande)

downs

Ni som gjort abort pga downs, hur har ni känt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-12 07:59
    jag ska alltså göra det, fick besked för ett par dagar sedan. jag har inga speciella tankar kring detta själv känner jag, för mig är det mer "jaha, då får vi börja om igen, men det går väl bra".

Jag har gjort abort tidigare, men då var det för att jag inte var redo att ha barn alls. trodde kanske det skulle kännas jobbigare nu när det var planerat, men inte än i alla fall

• Svar på tråden downs
  • Lakritsglassen

Fick i fredags reda på att vårt lilla barn har ds.

Vi har 2 friska pojkar sen innan och jag jobbar med personer

som har bl.a. DS och vet att även om barnet blir hyfsat "friskt"

så krävs det MYCKET tid habilitering och sååå mkt annat gör att utveckla barnet. Heller ingen som vet hur pass skadat barnet är eller vilken grad det får.Både jag och mannen känner att vi inte bara kan putta undan våra pojkar för att vi vill ha ett barn till.

Därför har vi valt att aborter bort denna lilla "prick" för att rädda vårt förhållande och att kunna ge våra pojkar ett bra liv.

Har fått tid imorgon och på torsdag. Känner just nu baraförvirring och kluvenhet. Tror väl mest att imorgon efm kommer jag bryta ihop och vilja dö.

Men vi gör detta för att just nu är det det som fungerar för oss.

Kommer försöka skaffa den 3e när vi känner oss redo och då skippa alla tester och vad det heter. De är mest stressande naturen får ha sin gång utan vår vetskap då.

Svar på tråden downs