• Fiffi85

Ha bas till babyskyddet eller bara fästa i bilbältet?

Till dottern lånade vi bara ett babyskydd som man fäster i bilbältet. Har sett i butiker att vissa bilbarnstolar han någon slags bas man fäster babyskyddet. Vilket är bäst? Varför finns båda alternativen egentligen?

vill ha ett babyskydd som man kan klicka på en bugaboo cam med adaptrar. Några bra tips på sådanna?

• Svar på tråden Ha bas till babyskyddet eller bara fästa i bilbältet?
  • Nincompoop

Sådana man kan klicka på en barnvagn har oftast en bas till med samma klickmekanism. Sedan tror jag att man kan fästa även sådana med bara bälte vid behov, så slipper man flytta basen så fort barnet åker i en annan bil. Väldigt smidigt. :)

• Sisisisi

Bas är otroligt smidigt. Jag skulle aldrig välja babyskydd utan bas, finns ingen anledning. Min kompis har AG Logico S till sin cam så den funkar iaf. Även jag hade det babyskyddet är var jättenöjd.

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • mammalovis

Kan inte svara på Bugaboo-frågan, men skulle aldrig valt babyskydd utan bas. Det känns betydligt säkrare att kunna bälta fast basen och bara klicka i skyddet. Säkerheten borde rimligen vara mycket större då det är mindre risk att göra fel.

• AnnaSthlm

Det blir en dålig timlön alla se gångerna du kommer att krångla med bältet. Du kommer att ångra att du inte tagit basen.

Svar på tråden Ha bas till babyskyddet eller bara fästa i bilbältet?