• ninasord

Människor som "snackar" är i regel ganska korkade och ett rent samhällsproblem

Jag kanske har stannat i utvecklingen eftersom jag inte förmår snacka skit, tala illa om eller lämna ut känslig information om andra jag varit eller är i kontakt med. Det är någonting i mig som säger att man inte gör så, lämnar ut andra. Jag är mån om min egen och andras integritet, att göra annat går emot min natur. Det gör en säkert inte speciellt populär, men jag vet vart jag har mig själv. Oavsett vad som sägs.

Om någon måste förpesta min tillvaro för mina åsikter så är jag också beredd att dö för att ha dom.

• Svar på tråden Människor som "snackar" är i regel ganska korkade och ett rent samhällsproblem
  • ninasord

Eftersom inlägg och ämnen gärna förvrängs på olika vis och uppmärksammas med vilka medel som helst vill jag bara poängtera att den nyregistrerade användaren (2015-06-13) under alias ninadobrev inte riktig berör samma ämne, vilket hon tar upp i följande tråd:

www.familjeliv.se/forum/thread/75417949-lisa-holm-distraktion-fran-verkliga-problem

Jag vill endast konstatera att företeelsen inte är unik samt påminna er om vad som verkligen försiggår.

Hypnotica skrev 2015-06-13 21:04:40 följande:
    Gert hade aldrig startat den här tråden om offret inte varit sk "pursvensk".
    För de är inte lika mycket värda enl. honom.

Gert skrev 2015-06-13 17:58:05 följande:
    Det som stör mig med den länken är att nyheter24 jagar klick på bekostnad av X död.

ninasord skrev 2015-06-13 21:49:39 följande:
    Jag tycker att Gerts kommentar förtjänar en tanke om inte annat.

Nej, jag är inte SD sympatisör eller invandrarfientlig, men jag ser hur media brukar ena missödet efter det andra, för och emot i olika frågor.

Det väsentliga här är inte TS politiska åskådning utan hur journalister mm. agerar i media samt hur lättvindigt människor ser på sin egen del i sammanhanget. Du som ex. Hypnotica kastar ur dig någonting i förbifarten. Du visar dig inte ha vare sig tid, intresse eller vett att ägna dig åt det som borde diskuteras.

Om det bara vore så, att du vore hänsynslös i tanke på den avlidnes anhöriga, men du är det mot hela journalistkåren som bokstavligen KÄMPAR för att få dig och allmänheten att se den situation som råder.

Det måste finnas en kanal på internet om medborgarna ska nås av väsentlig information. Inte om dina fördomar eller förhastade slutsatser sedd ut ett snävt forum perspektiv. "Gert är en bekant SD sympatisör, jag hugger här!"

Det står mer än nappflaskor och historiska felsteg på spel.

Inlägg #120

www.familjeliv.se/forum/thread/75416266-lisa-holms-kropp-funnen-och-3-utlanningar-ar-gripna

Den avlidnes nationalitet eller ursprung har ingen betydelse, men det har rubrikernas genomslag dessvärre.

Var medveten om att när du kommenterar olika händelser i sociala medier så skriver du samtidigt under på någonting du senare inte kan dra dig ur, i tanke på att berättelsen har en tendens att ändra form och riktning allt efter efterfrågan och intresse. Om du vill lyfta upp någonting specifikt gör du det bäst på egen hand.

Jag säger nej till sociala medier som FB, Instagram och twitter mfl. eftersom jag inte vill sprida propaganda, inte ens oavsiktligt.

Det enda man själv kan göra för att motverka detta på exv. FL är att se över sina och andras inlägg och låta läsarna veta mer exakt vad jag instämmer med och inte samt varför i vissa fall. I annat fall är det hela bortom din kontroll och resultaten kan bli ödesdigra om man inte tänker sig för.

Det är självklart inte civila som är det största hotet här, men om ni/vi inte tänker efter kan det rent av bli farligt för andra som är insyltade i någonting sedan innan och då menar jag inte nödvändigtvis kriminella eller farliga personer "som ska sättas dit och hängas ut!" utan dom som skriver att så ska göras.

Svar på tråden Människor som "snackar" är i regel ganska korkade och ett rent samhällsproblem