• Anonym (Ledsen reserv)

Reservplats, hur stor är chansen Tror Du?

Trycket på utbl till tandsköterska är stort minst 10st sökande per plats Jag blev antagen som reserv på 139 plats
    Många garderar sig och söker flera olika utbl och till flera olika orter, en hel del inser snabbt att yrket inte är vad de trott och hoppar av. Men att stå so reserv på 139 plats lär ju vara nattsvart att få en chans till plats?

Väntar besked från ytterligare en ort sedan lär jag söka igen nästa sökomgång.

• Svar på tråden Reservplats, hur stor är chansen Tror Du?
  • Anonym (Ledsen reserv)

knuffar upp

• Anonym (Tsk)
    Anonym (Ledsen reserv) skrev 2015-06-13 10:48:49 följande:

Trycket på utbl till tandsköterska är stort minst 10st sökande per plats smile4.gif Jag blev antagen som reserv på 139 plats smile4.gif
    Många garderar sig och söker flera olika utbl och till flera olika orter, en hel del inser snabbt att yrket inte är vad de trott och hoppar av. Men att stå so reserv på 139 plats lär ju vara nattsvart att få en chans till plats?

Väntar besked från ytterligare en ort sedan lär jag söka igen nästa sökomgång.

Hej!

Vilken tsk-utb har du sökt?

Jag har kommit in i tre städer men just där jag vill gå är jag reserv nr.7 jag tror att jag är precis på gränsen till att kunna komma in men försöker ställa in mig på att det inte blir något. Med tanke på hur populär utbildningen är så skulle jag tyvärr tro att vi båda har rätt i våra påståenden..

Lycka till iaf! Vi får försöka nästa gång i värsta fall! :)
  • Mandy01

Man kan räkna med att kanske 5 hoppar av men inte så många som det krävs i ditt fal. Tyvärr :(

• Anonym (Ledsen reserv)

Nere på plats 124 ett mirakel vore inte dumt

• Anonym (Ledsen reserv)

Det sjunker sakta plats 118 idag, verkar bara uppdateras 1ggr/dygn. Hade varit mer spännande om de skedde i realtid.

Du som stod på plats 7 kanske redan har kommit in nu då? Med tanke på hur många platser jag kommit nedåt.

• Anonym (Tsk)

Hej!

Ja, precis! Jag hamnade som nr.1 igår och imorse hade jag blivit antagen! Håller med, väldigt frustrerande att det bara uppdateras på natten!

Önskar dig lycka till!!!

• twinboymom

Jag kom in som 63e reserv vid ett program. Ligg på och ring lite då och då efter starten. Det är ofta ett gäng som hoppar av och då är det inte alla som står som reserver som är intresserade.

• Anonym (Ledsen reserv)
    Anonym (Tsk) skrev 2015-06-15 10:05:42 följande:

Hej!

Ja, precis! Jag hamnade som nr.1 igår och imorse hade jag blivit antagen! Håller med, väldigt frustrerande att det bara uppdateras på natten!

Önskar dig lycka till!!!

Grattis !
  • Anonym (Ledsen reserv)
    twinboymom skrev 2015-06-15 10:21:27 följande:

Jag kom in som 63e reserv vid ett program. Ligg på och ring lite då och då efter starten. Det är ofta ett gäng som hoppar av och då är det inte alla som står som reserver som är intresserade.

Jag har tackat ja så jag får besked om det finns plats, tror dock chansen är minimal
Svar på tråden Reservplats, hur stor är chansen Tror Du?