• trina

    Testa RD 10?

    Två dagars insatt förra torsdagen. Imorgon är det RD 10. Kan man testa? Testdag är annars på fredag.

    Känner inget. Är orolig för att det inte tagit sig den här gången heller... Fjärde insättningen.

    Någon som kan lugna mina nerver? Eller ska man bara hålla ut?


  • Svar på tråden Testa RD 10?
  • En PantherTant

    Skulle åtminstone vänta till ruvardag 11 eller helst 12 för att hcg-nivån ska vara tillräckligt högt för att ge eventuellt utslag. Löns förövrigt sällan att tjuvtesta, ökar bara på stressen ifall får negativt för att testar för tidigt.

  • trina

    Tack för svar, jag väntar med att testa.

    Och även om jag skulle testa negativt nu, vad har stress med saken att göra? Antingen har embryot fäst eller så har det inte det. Stress skulle inte göra något annorlunda vad jag vet.


  • Vickan I

    Håller tummarna. Att ruva är ren terror. Nej stress påverkar inget alls. Är bara jobbigt att behöva leva med.

    Jag testade plus på rd6 med en femdagars. Men rätt tydligt plus så hade nog synts även ngn dag tidigare. Jag har tjuvtestat varje försök. För mig hjälper det processen att förbereda mig för åt vilket håll det lutar.

  • Pimpinellan
    trina skrev 2015-06-14 10:24:48 följande:
    Tack för svar, jag väntar med att testa.

    Och även om jag skulle testa negativt nu, vad har stress med saken att göra? Antingen har embryot fäst eller så har det inte det. Stress skulle inte göra något annorlunda vad jag vet.
    Inte så hon menade utan att det stressar en själv i onödan kanske att få ett minus fast man kanske egentligen är gravid. Om man är gravid är risken för minus mindre ju längre man väntar. Glad
  • En PantherTant
    Pimpinellan skrev 2015-06-14 18:21:34 följande:
    Inte så hon menade utan att det stressar en själv i onödan kanske att få ett minus fast man kanske egentligen är gravid. Om man är gravid är risken för minus mindre ju längre man väntar. Glad
    Tack för att du förtydligade mig!

    Det blir så lätt man själv tänker att många saker är så självklara att man inte tänker på att det kan misstolkas av andra.
Svar på tråden Testa RD 10?