• Anonym (Ts)

Polisanmäla grannen pga påskpynt

Får man polisanmäla sin granne för att denne har kvar sitt jävla påsk-pynt på ytterdörren. En jävla krans med en höna på dör det står "glad påsk". Man ba kom igen det är sommar nu! Jag har skrivit flera anonyma brev till dem att de ska ta bort det och att det är lagbrott men de skiter i det. Ringde kommunen igår men de kunde inget göra. Nu funderar jag på att polisanmäla

• Svar på tråden Polisanmäla grannen pga påskpynt
  • Anonym (!)

Är du på riktigt!? Vad ska du anmäla dem för? Finns inget brottsligt i detta! Kan tycka att det är märkligt att ha uppe påskpynt nu men olagligt är det inte.

• Una Flux

Man får väl polisanmäla vad som helst. Får och bör är ju olika saker. Du får anmäla, men du bör inte göra det. Ta bort den då!

• Aniiee

Nej, vi bor inte i USA....

I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • zemer

Det är inte olagligt att ha påskpynt framme året runt. Men visst du kan anmäla det, dock kommer ingenting att hända.

• Erizajo

Ja snälla anmäl! Och filma gärna polisens reaktion!!!! Lägg sedan upp den videon på youtube och ge mig länken tack! Känns som att man kan få sig ett gott skratt då!

• Santin
    Una Flux skrev 2015-06-13 20:45:53 följande:

Man får väl polisanmäla vad som helst. Får och bör är ju olika saker. Du får anmäla, men du bör inte göra det. Ta bort den då!

Anmäla får man. Men detta kommer avskrivas samma sekund man lägger på luren.
  • Hårfagre

Då låter man bli att lägga på luren

Santin skrev 2015-06-13 22:06:48 följande:

Anmäla får man. Men detta kommer avskrivas samma sekund man lägger på luren.

• taramn

Herregud vilka människor det finns. Ts, du verkar ha en skruv lös.

• Yngla

Varför sitter alla och kommenterar seriöst på inlägg som görs i "sandlådan"

Svar på tråden Polisanmäla grannen pga påskpynt