Brukar du titta kassa/städpersonal i ögonen?
Jag gör inte det.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-13 23:54
Samma sak när jag jobbar och det kommer en städare, blir helt akward stämning.
Jag gör inte det.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-13 23:54
Samma sak när jag jobbar och det kommer en städare, blir helt akward stämning.
Ja och det stör mig som fan när kassapersonalen vägrar ett gensvar
Självklart så både jag tittar och hälsar på likväl städ- som kassapersonal. Förstår inte varför man skulle vara så respektlös att man inte gör det. Visst händer det att man tar sig lite extra tid för att t.ex. hålla upp en dörr när städerskan/städaren kommer med sin otympliga vagn och man växlar några ord, och absolut att det har hänt att jag sagt till städpersonal "Tack! Vad fint det blir.". ... Utan städpersonalens arbete så skulle inte jag kunna sköta mitt eget arbete, och vice versa. Enkel matematik. ... Med vänlig hälsning, Pentra
Självklart. Det kostar inget att vara trevlig, att hälsa.
Varför skulle man inte göra det, undrar jag?
Nej, men jag ler och jag är vänlig och trevlig och svarar på tilltal/konverserar lite ändå. De flesta jag träffar regelbundet fattar att det inte är för att jag är snorkig/otrevlig osv, utan för att jag är "konstig" och det har de ju rätt i...
Jag har inte tänkt på det faktiskt, däremot att jag stirrar skamlöst på kassapersonalen när jag står i kön.
Naturligtvis. Jag tittar folk i ögonen när jag hälsar oavsett vem det är. Förstår inte vad det har med yrkesval att göra.
Har tidigare jobbat extra på kvällar som städare. Detta har gjort att jag har en annan syn på dem och yrkes rollen.
Som städare var det ytterst få som "såg" mig, ofta behandlad som luft. Jag städade då på en skola och ofta var lärarna kvar när man började och jag fick höra bra mycket som jag inte borde fått höra.
Nästan aldrig någon som Pentra. När jag nu senare har jobbat som just lärare stannar jag och pratar med städaren.
Vi har samhall som städare på kontoret och jag brukar alltid slänga käft med dom. Varför skulle man inte liksom, dom kommer ju in på vårt rum och det skulle kännas sjukt otrevligt att ignorera dem.
Sen skulle jag egentligen vilja ge dem en uppsträckning för dålig städning, men jag kan inte med att skälla på några som inte har full kapacitet.
Jag vrålstirrar inte på folk jag pratar med ögonkontakt på ett eller annat sätt har jag med de jag pratar med. Ja, städerska på vårt arbete är omtyckt och alla gillar henne
Varför tittar du inte andra människor i ögonen? Tycker du dom är för lågt stående att du inte vill visa att dom är mänsliga eller vad har du för problem ts? SJKÄLVKLART tittar jag andra människor i ögonen. jag säger HEJ också och är allmänt trevlig.