• Harryhubert

Varför minskad lust hos min sabo

Varför har min sambo tappat lusten helt efter att hon fick vår son? Han är 4,5

• Svar på tråden Varför minskad lust hos min sabo
  • Anonym (T)

Vad säger hon när du tar upp det med henne?

• Fjäril Vingad
    Harryhubert skrev 2015-06-14 02:20:28 följande:

Varför har min sambo tappat lusten helt efter att hon fick vår son? Han är 4,5

Finns många orsaker till att någon tappar lusten. Trötthet, p-piller, antidepressiva, hormonella svängningar... tex. Kvinnokroppen påverkas mycket av att bära och föda barn, och mediciner kan ha biverkningar.
  • Sheldore

När barnet kom så ändrades erat förhållande från att ni båda kom i första hand   till att sätta barnet i 1 o 2 o 3 hand, precis som det skall vara Glad

O speciellt under de första året (åren ) är det lätt att tappa lusten då småbarnsåren kan vara ganska tuffa o jobbiga.

Lusten kommer säkert tillbaka men det kan ta tid o man får "jobba" fram den, för lusten är ju lite som blommor, vattnas den inte ofta så vissnar denSolig

• Celines Essence

Se till att hon får vila. Stress och trötthet kan vara en bov.

Låt sexlusten komma långsamt. Säg till henne att du vill massera hennes kropp eller pensla den med en fjäder, eller en ganska mjuk pensel. .. Utan att det ska leda till sex.

Det kan ju kännas lite frustrerande för dig, men försök håll tillbaka din sexlust så hon inte får prestationsångest under tiden hon blir masserad, smekt eller penslad.

Om du upprepar detta, och hon känner inte känner sig pressad till sex, tror jag sexlusten kommer att vakna. Pensla henne på hela kroppen...närma dig könet lite utan att ge det området så mycket... Kanske börjar hennes kropp längta...

Om sexlusten inte kommer tillbaka tycker jag att du ska fråga henne hur hon skulle vilja att sexlivet var. Fråga om det är något hon vill att du ska göra. Visa alltid mycket kärlek och omtanke i samtalen om sex.

Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Harryhubert
    Anonym (T) skrev 2015-06-14 06:05:07 följande:

Vad säger hon när du tar upp det med henne?

Hon har haft hur många förklaringar som helst alla att jag gjort något fel på nått sätt. Nu konfronterade jag hen i ett svagt ögonblick och då sa hon att det inte fanns någon lust alls så hon såg ingen mening med att ha sex med mig. Hur fan ska jag svara på det?
  • Harryhubert
    Sheldore skrev 2015-06-14 09:39:00 följande:

När barnet kom så ändrades erat förhållande från att ni båda kom i första hand   till att sätta barnet i 1 o 2 o 3 hand, precis som det skall vara

O speciellt under de första året (åren ) är det lätt att tappa lusten då småbarnsåren kan vara ganska tuffa o jobbiga.

Lusten kommer säkert tillbaka men det kan ta tid o man får "jobba" fram den, för lusten är ju lite som blommor, vattnas den inte ofta så vissnar den

Jag köper fullt ut att allt förändras och prion blir väldigt annorlunda men att jag ska hamna på sissta prio i alla dagar och att vårt förhållande inte har någon det köper jag inte.

Första året viss. Andra året försöker man på nått sätt. Gärna pratar om det men 4 år och bara lägga skyulden på mig och när jag ändrat på det som var fel så kommer det något annat som jag gör fel. Det som många mammor verkar glömma är att vi pappor med har det väldigt tufft med små barn i hemmet.
  • Anonym (T)
    Harryhubert skrev 2015-06-16 20:27:15 följande:

Hon har haft hur många förklaringar som helst alla att jag gjort något fel på nått sätt. Nu konfronterade jag hen i ett svagt ögonblick och då sa hon att det inte fanns någon lust alls så hon såg ingen mening med att ha sex med mig. Hur fan ska jag svara på det?

Ja du det var svårt. Självklart ska hon inte ha sex om hon inte vill. Lika självklart ska inte du behöva avstå. Har ni funderat på att söka hjälp? Hur ser er relation ut i övrigt? Ser ni en framtid med varandra eller känner ni att ni skulle må bättre isär?
Svar på tråden Varför minskad lust hos min sabo