Fem myror... Alla döda
Nu har Magnus Härenstam gått bort. Så himla trist att ingen finns kvar av Magnus, Brasse och Eva :( Vad har ni för tankar kring detta ? Känner mig hel deppig....
Nu har Magnus Härenstam gått bort. Så himla trist att ingen finns kvar av Magnus, Brasse och Eva :( Vad har ni för tankar kring detta ? Känner mig hel deppig....
Känner du dig lika deppig över att Lisa Holm bara fick leva i 17år? Att någon mördade henne. Att en 4årig flicka dog när en bil sprängdes? Att en 2årig pojke blev påkörd av en glassbilen igår och dog? Eller är Magnus död värre?
Känner du dig lika deppig över att Lisa Holm bara fick leva i 17år? Att någon mördade henne. Att en 4årig flicka dog när en bil sprängdes? Att en 2årig pojke blev påkörd av en glassbilen igår och dog? Eller är Magnus död värre?
Skulle vara en tumme upp. Inte massa frågetecken. Det har varit en svart helg.
Ja fruktansvärt. Men att Magnus härenstam dör vid 72 års ålder är tydligen värre än att Lisa bara fick leva i 17 år eller att två SMÅ barn knappt fick börja sina liv.
Men då drar jag till med att i IS korsfästs barn, vad säger du om det i jämförelse?
Kan man inte hålla flera tankar i huvudet samtidigt?
Kommer du aldrig mer klaga över nånting nu, med hänvisning till det du skrev?
Men då drar jag till med att i IS korsfästs barn, vad säger du om det i jämförelse?
Kan man inte hålla flera tankar i huvudet samtidigt?
Kommer du aldrig mer klaga över nånting nu, med hänvisning till det du skrev?
Du förstår vad jag ville få sagt med mitt inlägg :) tack för det !
Alla, även TS tror jag, skriver under på att det varit en svart helg.
Men jag förstår vad TS känner och tänker, tror jag. I mitt fall är det så att jag är uppvuxen med "Fem myror?" och med "Magnus och Brasse" shower och tycker att det är lite sorgligt att dessa "figurer" gått ur tiden.
Jag och fler med mig upplever nog att vi kände Magnus och blir lite ledsen. Alla normal begåvade människor tycker att det som hänt Lisa 17 år m m är fruktansvärt. Men att ställa det mot Magnus Härenstams bortgång, tycker jag är fult och empatilöst. Händelserna spelar inte i samma division. Magnus dog av sjukdom och ålder.
Jag ser ingenstans att TS skriver att Magnus bortgång skulle vara värre än de andra tragiska händelserna.
Men suck....Ni som skriker "men, men, men, men,..... BARNEN I AFRIKA DÅ?"
Ja, det är hemskt med allt hemskt som händer i hela världen, men som jag skrev i en annan tråd så handlar det om beröringsgrad,
Jag tänker inte skriva det inlägget igen, den som vill kan gå och läsa det.
Tråkigt att höra om Magnus. Han spred mycket glädje och kunskap.
Ja det är tråkigt att alla är borta. Minns hur sorgligt jag tyckte det var när Eva Remaeus gick bort (1993) alldeles för tidigt, till följd av en hjärntumör, endast 42 år.