• Ariella

    Någon m. PCO som fått hjälp med generande hårväxt?

    Hej

    jag är 26 år. Jag har PCO och använder Yasmin för att få bukt med hårväxten. Hår på ansikte och ben osv kan jag stå ut med, men ansiktet är så hemskt! :( Jag har skägg. Jag mår så dåligt över det.

    Jag har läst att man kan få bidrag för att göra permanent hårborttagning. Någon som fått det i Västra Götaland? Jag är student och har verkligen inte råd själv.

  • Svar på tråden Någon m. PCO som fått hjälp med generande hårväxt?
  • chbw

    Hej!
    jag har pcos själv, men inte problem med hårväxt i ansiktet. Har mörka strån på magen och fått mer på armar och ben, men tyvärr många andra symtom som ofrivillig barnlöshet, akne osv. Det tär verkligen att ha problemen i ansiktet! (för mig aknen). 

    "I vissa landsting kan man få bidrag till permanent hårborttagning med till exempel laserteknik."

    ^ det står på vårdguidens hemsida. Tycker du ska fråga antingen din egen läkare eller en hudläkare för att ta reda på hur det ser ut i ditt landsting! Annars borde man kunna remitteras utanför landstinget.. 

    Hoppas hoppas du hittar en bra lösning för dig! kramar

  • Ariella
    chbw skrev 2015-06-14 19:32:06 följande:

    Hej!
    jag har pcos själv, men inte problem med hårväxt i ansiktet. Har mörka strån på magen och fått mer på armar och ben, men tyvärr många andra symtom som ofrivillig barnlöshet, akne osv. Det tär verkligen att ha problemen i ansiktet! (för mig aknen). 

    "I vissa landsting kan man få bidrag till permanent hårborttagning med till exempel laserteknik."

    ^ det står på vårdguidens hemsida. Tycker du ska fråga antingen din egen läkare eller en hudläkare för att ta reda på hur det ser ut i ditt landsting! Annars borde man kunna remitteras utanför landstinget.. 

    Hoppas hoppas du hittar en bra lösning för dig! kramar


    Tack för ditt svar. Jag hoppas du får barn snart och hoppas du får all hjälp du behöver. Kram!
  • chbw
    Ariella skrev 2015-06-15 19:51:03 följande:
    Tack för ditt svar. Jag hoppas du får barn snart och hoppas du får all hjälp du behöver. Kram!
    jag önskar detsamma för dig, att du får den hjälp du behöver! kramar
Svar på tråden Någon m. PCO som fått hjälp med generande hårväxt?