• Linnea77

Rabatt på skansen???

Hej!

Skall försöka åka till skansen i sommar med våra barn. Har letat om det finns några rabatter på inträder genom olika kort osv men inte lyckats hitta något. Är det någon som vet ifall det är någon rabatt genom något kort el liknande? Bor inte i Stockholm

Tack för hjälpen

• Svar på tråden Rabatt på skansen???
  • Sandkornet

Vilket datum ska ni dit?

Jag har årskort, två st. som gäller för en vuxen/kort, samt ett barn under typ 7 år på varje kort.

Visserligen är korten personliga, men de kollar inte leg. Du kan få låna de om det är inom tiden för när vi är i Sthlm.

• Orkide

Coop kortet tror jag har gratis inträde några datum varje år. Tror ett är i aug

• viseversa

Låna någons årskort. Det ger över 10% rabatt på allt ni köper inne på Skansen.

• Sandkornet
    viseversa skrev 2015-06-14 22:05:19 följande:

Låna någons årskort. Det ger över 10% rabatt på allt ni köper inne på Skansen.

Årskortet ger exakt 10%. Inte mer.

Jag har för övrigt även ett kort till Skansen Akvariet. Men endast ett. Du kan låna det också.
  • viseversa
    Sandkornet skrev 2015-06-14 22:08:45 följande:
    Årskortet ger exakt 10%. Inte mer.
    Jag har för övrigt även ett kort till Skansen Akvariet. Men endast ett. Du kan låna det också.
    Haha ja det skulle stå det ger ÄVEN 10% rabatt men mobilen stavade det till över 10% rabatt =)
  • Skansen

Hej alla härliga Skansenbesökare.

Det stämmer inte att vi aldrig kontrollerar legitimation, vi brukar göra rutinmässiga stickkontroller på legitimation och vi kontrollerar alltid namnet på baksidan av kortet. Skansens årskort är personliga (ungefär som medlemskap på ett gym eller som årskort till t ex Junibacken). Nu inför sommaren ökar vi dessutom kontrollerna, vi vill att ni ska veta det så att ni inte riskerar att bli av med era årskort (som vi omhändertar i det fall de missbrukas).

Däremot så finns t ex Stockholmskortet om man turistar i Stockholm och även vill besöka andra museer etc: www.visitstockholm.com/en/Stockholmcard/ 

Varmt välkomna till Skansen och vi passar även på att önska er en riktigt glad midsommar!

Svar på tråden Rabatt på skansen???