• Anonym (nyfiken)

På vilket sätt har Carl Philip och Sofia gått den svåra vägen och fått kämpa?

På bröllopet talade ju C-P mycket om att de fått kämpa för sin kärlek, att den svåra vägen valde dem, att när de bestämde sig för att hålla sig ifrån varandra så var det jättetungt osv. Men på vilket sätt har de haft det svårt och med motgångar?vad är det för svår väg? Varför verkar de ha försökt göra slut osv?

De säger ju i alla intervjuer och även vid talen igår att deras familjer tagit emot den andre så himla varmt och fint, alltså bör inte det varit ett problem (det spekulerades ju mycket om förr att kungaparet var så emot Sofia men så verkar det ju inte ha varit). Och om det bara handlar om skriverier i pressen så sa ju Sofia i fredagens intervju att hon blockerade bort det mesta sånt. Inte kan de ha gjort slut pga skriverier i media?

• Svar på tråden På vilket sätt har Carl Philip och Sofia gått den svåra vägen och fått kämpa?
  • Anonym (Kola)

Nä jag tycker väl inte de har haft det värre än andra. Kärlek går inte alltid på räls.

Men en sak jag tänkte på verkar lite oroande. Sofia " går sin egen väg" bara hon inte tröttnar nu när hon har fått sin prins och går sin väg. Eftersom hon verkar att vara en tjej som vill upp o fram och då hon inte är i rampljuset så kanske hon känner sig uttråkad . För så lycklig C-P var så kommer han att dyrka vägen hon går på och det vet vi väl alla att ha en man som gör allt hans kvinna vill , ja den tröttnar kvinnan på . Tyvärr

• Anonym (Avskaffa.)

Vem bryr sig? Avskaffa det jävla kungahuset helt.

• Anonym (Munsta)

Fått kämpa? Det har de väl knappast. Eftersom Carl Philip inte är tronarvinge lägger sig ingen i vem han gifter sig med. Han har valt en utvikningstjej, det är hans val. Jag har inte hört några protester. Med tanke på kungens förflutna lär inte han ha höjt på ögonbrynen heller.

• sextiotalist

Skulle tippa på att många i omgivningen har haft åsikter. Man behöver bara läsa här hur folk uttrycker sig om detta par.

• Anonym (nyfiken)
    Anonym (Munsta) skrev 2015-06-15 08:10:47 följande:

Fått kämpa? Det har de väl knappast. Eftersom Carl Philip inte är tronarvinge lägger sig ingen i vem han gifter sig med. Han har valt en utvikningstjej, det är hans val. Jag har inte hört några protester. Med tanke på kungens förflutna lär inte han ha höjt på ögonbrynen heller.

Fast de verkar ju tycka själva, av talet att döma, att de fått kämpa.
  • Anonym (Munsta)
    Anonym (nyfiken) skrev 2015-06-15 08:51:53 följande:
    Fast de verkar ju tycka själva, av talet att döma, att de fått kämpa.
    Allt är relativt. De kanske inte behövt kämpa så mycket annars i sina liv. Att svenska folket har åsikter om dem är knappast något de behöver bry sig om.
  • Anonym (...)

Med tanke på mediastormen när de träffades och allt skitsnackande kring deras förhållande så har de nog fått kämpa ganska mycket. Att som föredra utvikningsmodell falla för en prins är nog knappast det lättaste. Och att som prins falla för en utvikningsmodell är nog inte heller det lättaste. Tänk alla samtal kungen & drottningen haft med honom om att tänka efter osv. Allt hån Sofia fått utstå. Alla de känslor och besvikelser de två fått utstå.

Ja, jag skulle nog säga att de utstått ganska mycket mer än i ett vanligt förhållande. Att få sitt liv totalt granskat och snedvridet av media är nog inte speciellt lätt.

Svar på tråden På vilket sätt har Carl Philip och Sofia gått den svåra vägen och fått kämpa?