• Anonym (orolig)

Vaknade med rött öga.

Hej.

Jag vaknade precis och gick fram till spegeln. Då upptäcker jag att mitt vänstra öga är rött, medan det högra är normalt är det andra JÄTTE rött.

Jag blir ju såklart orolig då jag aldrig haft ögonbesvär innan, och då jag inte är allergisk på något.

Kan tillägga att jag har väldigt stark halsbränna. Men kan det ha någon koppling till ögat?

• Svar på tråden Vaknade med rött öga.
  • Volontär
    Anonym (orolig) skrev 2015-06-15 09:06:40 följande:

Hej.

Jag vaknade precis och gick fram till spegeln. Då upptäcker jag att mitt vänstra öga är rött, medan det högra är normalt är det andra JÄTTE rött.

Jag blir ju såklart orolig då jag aldrig haft ögonbesvär innan, och då jag inte är allergisk på något.

Kan tillägga att jag har väldigt stark halsbränna. Men kan det ha någon koppling till ögat?

Hittar inget som tyder på att halsbrännan kan ha koppling till ögat.

Men läs lite om det på länken nedan.

www.1177.se/Skane/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Roda-ogon/
  • Anonym (orolig)
    Volontär skrev 2015-06-15 09:17:36 följande:
    Hittar inget som tyder på att halsbrännan kan ha koppling till ögat.

Men läs lite om det på länken nedan.

www.1177.se/Skane/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Roda-ogon/
    Nu kom jag på att jag grillade igår och att jag satt framför grillen hela tiden medan röken gick i ansiktet på mig-

Kan det vara boven?
  • Volontär
    Anonym (orolig) skrev 2015-06-15 09:20:12 följande:
    Nu kom jag på att jag grillade igår och att jag satt framför grillen hela tiden medan röken gick i ansiktet på mig-

Kan det vara boven?
    Inte helt omöjligt. Dock har jag personligen endast erfarenhet med rött öga genom allergi. Men det går över så att säga. Om du har läst och kollat så vet du hur du ska förhålla dig till din situation. 

Men nu kan du förmodligen vara lugn :)?
Svar på tråden Vaknade med rött öga.