• busan00

Någon som vet var man kan göra kubtest i Värmland?

Undrar om de är någon som vet var i Värmland man kan göre kubtest? Då dom inte har så mkt personal i Karlstad så de inte går att göre de där :/

• Svar på tråden Någon som vet var man kan göra kubtest i Värmland?
  • Zero

Karlstad är de enda stället i Värmland så om du vill göra KUB så får du söka dig till ett annat län, t.ex Karlskoga

• neo3

Det kan man göra i Karlstad, va där för 1,5 v sen men tror att de ändrat att man måste va över 35 för att få göra. Tror ändringen skett de senaste åren/året.

• me93

Jag fick göra KUB i höstas, utan problem, och är bara 21 år, så i såfall är det väldigt nyss de ändrade..

• Jossan21

Hej!

jag är 24 år och bosatt i Karlstad, jag fick inte göra KUB här i Karlstad utan ringde till Karlskoga lasarett och bokade tid, så var där i februari och gjorde testet! gick hur bra som helst och jag behövde inte betala det själv heller! :)

• busan00

Jossan21 skrev 2015-06-23 09:46:34 följande

Hej!

jag är 24 år och bosatt i Karlstad, jag fick inte göra KUB här i Karlstad utan ringde till Karlskoga lasarett och bokade tid, så var där i februari och gjorde testet! gick hur bra som helst och jag behövde inte betala det själv heller! :)

Hej okej :)ja ja vet man inte kunde göre i Karlstad från januari 2015 å de sa bm till mig oxå att fe är för lite folk så dom hinner inte ta alla utan tar dom som är över 35 där, okej är de bara ringa till Karlskoga då å boka tid? Va det lång vänte tid oså? Å när gjorde du de? Jag är I vecka 10 idag kanske är försent .

• Jossan21

Jag har för mig att jag bokade tiden en månad innan det var dags kanske:) det är bara att du ringer och frågar men gör det snarast isåfall!! nu minns jag knappt vilken vecka testet gjordes i?! men ringer du kommer dom fråga vilken vecka du är i, när senaste mensen var osv. :)
    tycker det var väldigt bra bemötande där! jag tycker att det kändes bra att göra KUB-testet (många tycker det är onödigt) dom ringde upp mig och sa resultatet ca en vecka efter jag varit där! :) så fick jag självklart med mig två bilder på lilla killen också efter KUB. <3 

Svar på tråden Någon som vet var man kan göra kubtest i Värmland?