• quetzala

Svårt med första. Pergotime. Vill nu ha andra!

Vi blev utredda innan min första graviditet. Blev gravid med hjälp av Pergotime. Nu skulle jag vilja ha ett barn till. Har försökt "som vanligt" (äl-stickor osv) sen i september. Men det händer ingenting. Det var väntat - precis som med första. Jag vill ju såklart ha Pergotime igen. Det är ju uppenbarligen det som funkar.

Men.

Jag har ringt till den mottagningen där vi var först. Där får jag inte ens en tid. Jag har ringt runt till andra mottagningar. Ingen vill ens träffa oss. "Ta det lugnt" och "vårda relationen och försök själva" är rådet vi får. Fuck that! Jag behöver inte äktenskapsråd. Jag vill bilda familj!!!

Har någon där ute varit i samma sits? Vad gjorde ni? Vill så gärna få min medicin utskriven.

Bor i Göteborgsområdet.

• Svar på tråden Svårt med första. Pergotime. Vill nu ha andra!
  • Sommarlöv

Jag slutade äta socker efter försökt bli gravid i 1,5 år. Blev gravid direkt då. Med barn nr 2 slutade jag med socker och blev gravid direkt. Inte svaret på din fråga men ändå ett tips om du inte provat.

• Lovva

Vi gick till carlanderska, Fertilitetscentrum. Ingen väntetid, men det kostar ju lite då.

• Pandamamma79

Va!! Oförskämt!
    Fick också första med pergotime...det hade bara gått 9 mån när jag kontaktade gbgkk.se för att få pergotime igen eftersom vi ville redan då börja försöka. Fick ett missfall inte så långt efter...men fick nån månad efter det pergotime igen. Det var liksom inga problem.
    Är ni unga? Det kan ju vara lite mer motstånd då, vilket är ruttet tycker jag!

• quetzala

Jag är 34 år. Så inte jätteung. Men tack för tips. GbgKK kontaktas imorgonbitti!

• quetzala

Jag ringde nu och fick tid till en fertilitetsläkare imorgon. Herregud! Tack!!!!!

• GlitterLina
    quetzala skrev 2015-06-16 08:03:23 följande:

Jag ringde nu och fick tid till en fertilitetsläkare imorgon. Herregud! Tack!!!!!

Bra :)
  • quetzala

uppdatering!

är oerhört nöjd efter mitt besök. han gjorde en noggrann kontroll av mina nedre regioner, och jag fick 3 mån pergotime utskrivet. tacktacktack för tipset.

• GlitterLina
    quetzala skrev 2015-06-17 11:30:04 följande:

uppdatering!

är oerhört nöjd efter mitt besök. han gjorde en noggrann kontroll av mina nedre regioner, och jag fick 3 mån pergotime utskrivet. tacktacktack för tipset.

Gött :)
  • Pandamamma79
    quetzala skrev 2015-06-17 11:30:04 följande:

uppdatering!

Mycket bra. Tänk att du fick komma dit så snabbt. Jag har fått vänta många veckor upp till månader. Lycka till nu!
  • quetzala
    Pandamamma79 skrev 2015-06-18 07:47:19 följande:

Mycket bra. Tänk att du fick komma dit så snabbt. Jag har fått vänta många veckor upp till månader. Lycka till nu!

Tack! kommer uppdatera i tråder om något "kul" händer.
  • quetzala

Nu har jag avslutat min andra Pergotime-kur. Gravid i vecka 5. Jag visste att det var Pergotime jag behövde!!!! in you face till läkaren som sa att det var onödigt och ett missbrukat preparat.

• Pandamamma79
    quetzala skrev 2015-08-26 09:56:25 följande:

Nu har jag avslutat min andra Pergotime-kur. Gravid i vecka 5. Jag visste att det var Pergotime jag behövde!!!! in you face till läkaren som sa att det var onödigt och ett missbrukat preparat.

Grattis till detta!
  • lillskrutten

Vet du om Pergotime och Provera fungerar likt? De ska stimulera till en regelbunden mens så man kan få äl. Jag fick de utskriva igår och ska ta i tre cykler. Har inte äl. Vill se hur andra lyckats för att få hopp att det ska räcka med piller.

Svar på tråden Svårt med första. Pergotime. Vill nu ha andra!