• Anonym (Ej SD)

Visst är SD rasister?

Jag tycker i alla fall de. När man menar att människor av annat ursprung inte är möjliga att integrera i det svenska samhället kan jag faktiskt inte se det på något annat sätt.

• Svar på tråden Visst är SD rasister?
  • Upptagenmeninte

Långt svar: Läs Sverigedemokraternas partiprogram, och berätta sedan vad och vilka punkter du anser vara rasistiska.

Sveriges totalt misslyckade invandrings- och integrationspolitik är en katastrof för landet. Effekterna av att ta emot mångfalt fler ön vi kan ta hand om och integrera i samhället se vi bl.a. i Malmö. Från att ha haft väldigt gå "utanförskapsområden" med segregationsproblematik för bara 10 år sedan, har det exploderat och hur arbetslöshet och brottslighet ser ut i Tensta, Rosengård, Biskopsgården m.fl. vet de flesta.

Vi toppar snart statistiken för våldtäkter internationellt sett. Hur pass kraftigt överrepresenterade utomeuropeiska invandrare är i den statistiken har vi ingen koll på o Sverige, eftersom vi har slutat föra statistik på ursprung på förövarna. Men både Norge och Finland har statistik på det, och det är extremt snedfördelat (inte till invandrarnas fördel). Det finns ingen anledning att tro att Sveriges statistik skiljer sig från våra grannländers statistik, tyvärr

Och... trots blomstrande kriminalitet, trots stor bostadsbrist, och trots total avsaknad av någon långsiktig plan för finansiering av alla invamdrare, så ska vi fortsätta att ta emot mångfalt fler än vi möjligtvis kan integrera i samhället. Det finns inga jobb, det finns inga bostäder. Fler och fler områden blir förstörda, hur många Rosengård kommer vi att ha om 10-15 år om vi fortsätter och bara gräver ner huvudet djupare i sanden?

Inget annat parti tar den här problemen på allvar. Det har ingenting med rasism att göra, det har att göra med realism. Vi håller på att förstöra vårt egna land i raketfart. Och 87% hejar ivrigt på ända in i kaklet.

Sverige kommer att ta emot hundratusentals invandrare årligen, med dagens invandringspolituk, om vi räknar med anhörigunvandrimgen.

Kan du förklara för mig hur det ska finansieras? Kan du berätta vad alla ska jobba med? Nej. Men det största problemet är inte att DU inte kan förklara det. Det största problemet är att ingen politiker kan svara på de frågorna heller. Ändå ska idiotin fortsätta.

Kort svar: Nej, Sverigedemokraterna är inte rasister.

• Anonym (Realist)

Nej, de är inte rasister. Däremot realister. Sveriges invandringspolitik har för länge sedan gått ur hand.

• skutter

Det finns säkert rasister inom SD. Men, det gör det nog i de andra partierna också, och idag antagligen i lika stor del. Gäller ditt påstående SD för 10 år sedna eller gäller det för 1/6 del av sveriges befolkning? Skulle inte tro att 1.600.000 eller så är rasister. Snarare missnöjda med att alla andra partier duckar för frågor som måste få debatteras och med tiden få en LÖSNING.

• Anonym (Ej SD)

Det är oerhört naivt hur man kan påstå att ingen inom SD är rasist.

Rasism handlar om att dela in människor i raser. Det är ju det SD-politiker och anonyma debattörer på forum gör hela tiden.

Vakna!

• Anonym (Usch)
    Anonym (Ej SD) skrev 2015-06-16 12:42:06 följande:

Det är oerhört naivt hur man kan påstå att ingen inom SD är rasist.

Rasism handlar om att dela in människor i raser. Det är ju det SD-politiker och anonyma debattörer på forum gör hela tiden.

Vakna!

Nja, de har gått över från att tala klarspråk "raser" till "kulturskillnader".. Deras partiprogram är så lusläst och korrläst även med hjälp av antirasister att det i pränt inte finns mer än hintningar om deras verkliga agenda som "assimileringspolitik.

Att tro att vissa människor är ex mer våldsbenägna bara för att deras föräldrar är invandrare är dock rasistiskt.

Att det sen finns oerhört vidriga individer som nu försöker slå mynt av det tragiska mordet på en 17 åring för att föra fram sin rasistiska agenda är.. förkastligt.

Inte ens SD har klagat över gästarbetare eller arbetsinvandring (vilket ju alltid lyfts till skyarna av alliansen). Så att de då försöker göra kopplingar till flyktingar och annan invandring är som att gripa efter halmstrån.
  • Anonym (Ej SD)
    Vanillaextract skrev 2015-06-16 13:43:40 följande:

Vilken ras är invandrare menar du?

Det vet nog sverigedemokraten själv. Personligen tycker jag alla människor är av samma genetik och har samma värde. Frågar du sverigedemokraten om detta får du ett annat svar.

Ett SD inte vill förknippas med rasism är för att färre människor skulle sympatisera med dem då, det är en smart strategi av SD.
  • Vanillaextract
    Anonym (Ej SD) skrev 2015-06-16 14:06:09 följande:

Det vet nog sverigedemokraten själv. Personligen tycker jag alla människor är av samma genetik och har samma värde. Frågar du sverigedemokraten om detta får du ett annat svar.

Ett SD inte vill förknippas med rasism är för att färre människor skulle sympatisera med dem då, det är en smart strategi av SD.

Nu frågade jag dig. Kan du inte svaret på frågan faller ju hela din tråd. Så vilken ras är invandrare?
  • Anonym (Ej SD)
    Vanillaextract skrev 2015-06-16 14:22:45 följande:

Nu frågade jag dig. Kan du inte svaret på frågan faller ju hela din tråd. Så vilken ras är invandrare?

Det är ju inte jag som menar att invandrare är en ras, varför skall jag då besvara den frågan? Befängt!
Svar på tråden Visst är SD rasister?