• Anonym (Trött)

Jag HATAR att jobba, det är en pest!

Jag hatar att jobba. Varje dag är en pina och jag får ångest av att tänka på jobbet. Jag räknar varje timme som är kvar tills jag slutar när jag är på jobbet.. 

Ska det alltid vara så här?? Vad ska jag då ta mig till???

• Svar på tråden Jag HATAR att jobba, det är en pest!
  • BCH52

Vad är det som är problemet för dig? Är det jobbet du har eller är det att överhuvudtaget behöva gå till jobbet?

Som de flesta andra så behöver säkert du också se till att försörja dig. Om du bortser från det, hur skulle du vilja att ditt liv såg ut? Hur skulle du vilja tillbringa din dag? Hur vill du att ditt liv ser ut om tio år, om trettio år? Om du väljer att skaffa barn, vilken sorts förebild för dina barn vill du vara?

När du funderat på det så kanske du hittar en väg att gå. Byta jobb, utbilda dig, egen verksamhet av något slag. Man måste veta vad man vill för att få det man önskar sig, om man har ett mål att sträva mot är det mycket enklare att orka med de tuffa perioderna på vägen dit.

• Drottningen70

Ja så ser livet ut. Tog många år innan jag accepterade det, och började göra detbästa av läget. Vill man inte leva som en lodis så är det bara att gilla läget.

• puss

Det blir roligare om man är kompis med dom på jobbet.

• Dr Nail

Det behöver inte vara på det sättet. Hitta ett arbete du faktiskt tycker om, gör det för att kunna bli lycklig och för att bli riktigt bra på det du gör. Ingen kan hata sitt jobb och få bra resultat.

• Anonym (suck)

Erkänn att du är 90talist...

• Anonym (80talisten)

Jag känner samma sak. Att åka till jobbet fem dagar i veckan är en jävla pina. Hur orkar människor jobba sådär tills pensionen och till och med fortsätta?

• Anonym (diz)

Skaffa ett jobb som du tycker om. Jag älskar mitt jobb och tycker att det är superkul. Jag saknar jobbet när jag är hemma och är sjuk och på semestern.

• Anonym (Nope)

Nej det ska inte behöva vara så. Jag går till jobbet varje dag med ett leende på läpparna och har så gjort ända sedan jag hade ett pestigt helgjobb under gymnasietiden.

• Penida

Varför, det finns väl andra möjligheter för de flesta?Jag känner aldrig så som du du. Gillar mina kollegor och mitt jobb.
    Sök andra jobb?, TS Vidareutbilda dig?

Drottningen70 skrev 2015-06-16 07:18:09 följande:

Ja så ser livet ut. Tog många år innan jag accepterade det, och började göra detbästa av läget. Vill man inte leva som en lodis så är det bara att gilla läget.

Avskyr CIO-metoder
  • Anonym (diz)
    Drottningen70 skrev 2015-06-16 07:18:09 följande:

Dessutom drottningen så har jag sett att du har skrivit att du har ditt drömjobb.
  • Drottningen70
    Anonym (diz) skrev 2015-08-30 00:14:40 följande:

Dessutom drottningen så har jag sett att du har skrivit att du har ditt drömjobb.

Absolut. Om man nu MÅSTE jobba så har jag det enda jobbet jagkan tänka mig. Men att jobba.. Att vara beroende för sin överlevnad av att 5 dagar i veckan gå upp klockan 6, komma hem klockan 18 och leva i det ekorrhjulet är pest pest pest. Om jag skulle vara ekonomiskt oberoende skulle jag aldrig mer jobba en dag. Och det gäller oavsett yrke.
  • Anonym (Samma här)

Samma här, jobbar bara för att få pengar, men mår inte bra av det. Har ångest varje söndag, har ångest varje morgon. Tvingar mig upp varje morgon för att åka till jobbet, trotsar ångesten varje morgon och går upp. Skitjobbigt är det, får se hur länge man står ut den här gången då!

• Kastrullresan
    Drottningen70 skrev 2015-08-30 10:20:06 följande:
    Absolut. Om man nu MÅSTE jobba så har jag det enda jobbet jagkan tänka mig. Men att jobba.. Att vara beroende för sin överlevnad av att 5 dagar i veckan gå upp klockan 6, komma hem klockan 18 och leva i det ekorrhjulet är pest pest pest. Om jag skulle vara ekonomiskt oberoende skulle jag aldrig mer jobba en dag. Och det gäller oavsett yrke.
    Åh vad jag håller med! Har också ett jobb som är toppen på alla sätt och jag lider inte när jag är där men precis som du beskriver så är själva ekorrhjulet problemet och även om jag har ett riktigt roligt, stimulerande och utmanade jobb så har jag en ännu bättre fritid som jag mer än gärna skulle ägna mer tid och framförallt ork åt.
  • Anonym (diz)
    Drottningen70 skrev 2015-08-30 10:20:06 följande:
    Man får se till att stanna hjulet lite då och då och vända på det kanske? Byta jobb lite då och då, kanske konsulta lite i något spännande projekt. Göra lite olika saker?
  • Anonym (Vafantroru)
    Anonym (diz) skrev 2015-08-30 11:25:34 följande:

Man får se till att stanna hjulet lite då och då och vända på det kanske? Byta jobb lite då och då, kanske konsulta lite i något spännande projekt. Göra lite olika saker?

Varför dissar du henne när hon har sagt att hon är nöjd och trivs på sitt jobb?
  • Anonym (samma här 2)

Jag kände samma! Så jag jag föreslog för min man att jag skulle vara hemmafru när vi fick barn och det är jag fortfarande trots att barnet är ganska stort nu. Älskar mitt liv där jag rår över min tid!

• Anonym (e)
    Anonym (samma här 2) skrev 2015-08-30 13:03:25 följande:

Jag kände samma! Så jag jag föreslog för min man att jag skulle vara hemmafru när vi fick barn och det är jag fortfarande trots att barnet är ganska stort nu. Älskar mitt liv där jag rår över min tid!

Är också hemmafru och trivs. Hatade jobba! Behövde doc inte övertala min kille, han är för denna livsstilen.
  • Anonym (samma här 2)
    Anonym (e) skrev 2015-08-30 13:35:22 följande:
    Är också hemmafru och trivs. Hatade jobba! Behövde doc inte övertala min kille, han är för denna livsstilen.
    Jag behövde väl inte övertala heller, men vi pratade om för och nackdelar och så innan.
  • Whitehorse1979
    Anonym (e) skrev 2015-08-30 13:35:22 följande:
    Anonym (samma här 2) skrev 2015-08-31 15:29:35 följande:
    Jag behövde väl inte övertala heller, men vi pratade om för och nackdelar och så innan.

Hoppas ni sett över det ekonomiska läget innan då.

Nudlar är nog inte så gott om det ska ätas varje dag.
  • Anonym (samma här 2)
    Whitehorse1979 skrev 2015-08-31 17:39:41 följande:

Hoppas ni sett över det ekonomiska läget innan då.

Nudlar är nog inte så gott om det ska ätas varje dag.
    Någorlunda, men min man är inte direkt rik. Men jag tar hellre att leva livet nu och möjligtvis riskera att behöva leva fattigt om vi mot all förmodan skulle skiljas. Jag har dessutom en utbildning i botten.
Svar på tråden Jag HATAR att jobba, det är en pest!