Vill sluta nattamma..
Halloj!
Jag undrar lite om någon har lite tips och råd.
Det är så att min 8 månaders son inte vill sova i sin säng. Han har sovit mellan mig och min sambo fram tills nu eftersom jag ammar och det är enklare för mig att inte behöva gå upp när han vaknar på natten. Men nu börjar jag känna att det kanske är dags att dra ner på amningen. Jag är helt öm i brösten och han har fått sina framtänder och biter ganska hårt. Det är tydligen himla kul.. :P
Han vaknar även varje eller varannan timme och vill snutta. Inte nog med det så tar det ungefär 1-1,5 timme för mig att få honom att somna.
Han äter fyra mål mat om dagen, jag ger honom gröt till frukost, mat till lunch och middag och sen brukar han få gröt precis innan läggdags, så jag tycker inte att han borde vakna på grund av hunger.
Jag hade tänkt att försöka ge honom välling från flaska i sängen, men han förstår inte hur man äter från flaskan.
Jag har testat att amma och gunga i gungstolen tills dess att han nästan somnar och sedan lägga över honom i sängen, men han vaknar på en gång och blir klarvaken, klättrar och skriker. Har även försökt att lägga över honom efter att han somnat ordentligt, men samma sak där. Han vaknar och blir klarvaken.. Jag klarar inte av att låta honom skrika. Eller den så kallade 5 minuters metoden. Han skriker tills han inte får luft längre och det känns inte ok.
Några förslag?