Så jäkla osäker på mitt förhållande!
Jag har varit tillsammans med min sambo i 5 år. Jag älskar honom men är så jäkla osäker på vårt förhållande. Vi har liksom ingenting gemensamt. Han gillar att spela datorspel och försöker hela tiden få mig att spela. Jag gillar att gå ut och typ gå på promenad, vilket han hatar.
Han är otroligt stöttande, mysig och gosig och kärleksfull. Han har även dedikerat sitt liv till ett yrke som jag tycker är väldigt hedervärt. Han är en fin människa helt enkelt.
MEN, vi har typ aldrig sex och när vi har det är det på hans villkor, för att HAN vill (jag vill alltid och han kanske 1 g varannan vecka).
Han har jättedåliga matvanor vilket gör mig galen både för att han kan helt plötsligt äta upp all vår mat på en kväll så att jag måste gå och handla fast jag gjorde det igår, samt för att hans dåliga matvanor påverkar mig negativt (alltså han lagar ohälsosam mat som jag sen äter).
Vi smågrälar nästan alltid om vi gör något ihop. Så sällan blir det riktigt kul även om vi hittar på något att göra.
Det känns liksom som om jag gör honom olycklig, och han irriterar mig väldigt ofta. Samtidigt är han som en pappa för min son och har varit sen sonen var 2 år, så det känns ju inte helt lätt att bara lämna heller. Sen vet jag inte om jag ens VILL lämna. Jag är bara så trött på att vara osäker hela tiden på om han verkligen är rätt för mig. Vårt förhållande är som bäst när vi bara spenderar 1-2 timmar ihop en kväll eller så. Mer tid så går vi bara varandra på nerverna.
Jag vet inte vad jag ska göra. Vill ju inte leva i nån slags stasis heller. :(