• maja piraya

kan inte sova!!!

Hallå där ute, är det någon annan som har svårt att sova på grund av graviditeten? Jag har aldrig haft svårt att sova förr men nu har jag inte sovit ordentligt på hela veckan. och i natt sov jag bara ca. en timma. I natt behövde jag aldrig gå upp kissa men jag kunde inte sova ändå, låg bara och snurrade runt, runt. Kan detta ha att göra med graviditeten, jag är bara i början så det är ju inte direkt magen som är i vägen! Är det någon annan som kännt av detta i början. Och i så fall går det över??

• Svar på tråden kan inte sova!!!
  • Soffs

Jag är i v.12 och har haft problem med att sova några timmar varje natt. Brukar vakna mellan 02 och 04 och kan sedan inte somna om på några timmar. Är klarvaken. Hoppas det går över snart.

• tussan72

Jag lider med dej, själv så har jag fått sova 5 hela nätter sedan i september = 5 mån. Jag har sånn värk i mina ben att jag måste äta panodil nästan varje natt, samt att jag använder stödstrumpor dagtid. Folk tycker att jag ska va sjukskriven men vadå jag sover ju inge mer på natten för de och om 3 mån kommer krypet ut;)
    Hoppas det går över´och lycka till

• Sanchia

Jag hade svårt att sova i början jag låg vaken på nätterna, jobbigast då var ju att man fortfarande jobbade. Nu är jag i v 34 och jag sover ännu sämmre, jag vaknar varje eller varannan timme och måste kissa och dricka vatten. Jag är för tjock för att ligga på magen som jag alltid brukar göra, så nu kan jag bara sova på sidan. Det som är bra dock är ju att jag har HP sen 2 feb så jag vilar en stund på dagen och blir inte stressad av att ligga vaken på natten=)
    Slutsatts, för mig har det inte blivit bättre längre fram i grav.

• Sanchia

Jag måste bara skriva en sak till. Jag har blivit väldigt mörkrädd efter jag blev gravid så vissa nätter måste jag väcka min sambo och han måste gå med mig till toaletten fast det bara är 6 meter dit och man ser dörren från sängen=)

• lia76

Jag har oxå haft svårt att sova sedan jag fick reda på att jag var gravid... vilket är ca 1 månad sen... så frustrerande... och inte nog med att man har svårt att sova... nu på sistone så har jag även fått gått upp och kissa 2-3 ggr/natt... ;)

Är snart i v11..

• Michas

Kan inte heller sova..

Somnar oftast vid sex på morgonen, sover en stund, skjutsar maken till jobbet, och sedan när jag kommer hem slocknar jag på soffan..

Är i v. 18 nu, och hoppas verkligen att jag ska lyckas få lite mer nattlig sömn snart.

/ Micha

• Uskus

Går upp och kissar 7 ggr per natt. Om jag inte går upp så kan jag inte somna om heller. Kommer inte ihåg hur det var i början riktigt men det är väl det tipset jag kan ge. Till slut går jag nästan i sömnen.

• Mika86

Jag ha inte kunnat sova riktigt bra på typ 2-3 månader (är i v 29).
    Bebisen sparkar o jag kan inte ligga på mage(gjorde alltid det innan).
    Vaknar flera gånger varje natt, jätte jobbigt.

• Jesssicaaa

samma för mig. Spelar ingen roll om jag lägger mig 9 eller 12 så vaknar jag 3-4 timmar senare och kan inte somna om, är klarvaken. Sen somnar jag kanske vid 6-7 tiden på morgonen och hur ska man då hinna gå till skolan?? Tycker det är jättejobbigt och folk har frågat om jag är kissnödig att det är de som spökar eller att jag behöver mera utrymme i sängen..?

• S168

Hej
    Lyckligt vis somnar jag om ganska direkt men jag vaknar ca 3 gånger för att gå på toa och ca 3 gånger på grund av vad vet jag inte men drömer som bara den och när jag byter liggställning så drar och sticker det i magen så att det är svårt att hitta den rätta posen igen.

• vår andra

Jag kan inte heller sova. Har inte sovit nåt på knappt hela vecakn. Kan vara jättetrött, men ändå när jag väl lägger så kan jag inte somna utan ligger vaken timme efter timme och först framåt 5-6 tiden börjar jag somna in och är så klart skittrött kl 7 då man ska lämna sonen på förskolan.

Fick tipset idag av min BM att jag kan ta en Postafen eller Lergigan, det är inget farligt för bebisen och det är en mild tablett som man blir trött av. Så prova det ikväll så jag får sova nångång.

Vår andra
Svar på tråden kan inte sova!!!