• Copyjulia

Svaga armar och hjärtfladder - någon mer?

Jag är i v 35 och har sedan någon vecka tillbaka känt mig jättesvag i armarna. Speciellt när jag lyfter dem ovanför brösthöjd. Det känns som de blir helt bortdomnade. Att ta ner något från en hylla är jättejobbigt och att sitta vid datorn för länge.

Tror inte att det är karpaltunnelsyndrom då jag inte alls känner av något i handleder eller händer, utan bara armarna. 

Jag har även känt det som att hjärtat fladdrar då och då och jag får samtidigt lite svårt att andas. Det går dock över jättefort ? varar kanske 20 sekunder. 

Någon som varit med om liknande? 

• Svar på tråden Svaga armar och hjärtfladder - någon mer?
  • attid89

Jag hade ringt läkare om jag var du. Låter lite läskigt! Lycka till!

• Copyjulia

Jag har redan varit hos läkare och ska få gå med någon ekg-mätare på mig ett helt dygn. Tänkte här höra om någon varit med om något liknande?

• Efter4kommer5

Jag har haft extraslag på hjärtat sedan v 20 nångång, varit jätteorolig. Men alla jag pratat med säger att det är normalt. Fick iaf ta massa prover och ett 24 ekg, under dessa 24 timmar upplevde jag såklart inte ett endaste extraslag och dom sa att allt såg normalt ut. Har fortfarande massa extraslag och är i v 34 nu, men är så van nu att jag börjat strunta i dom :/ borde kanske ha sökt akut för att få en riktig koll, men känner mig fjantig för alllt är ju såå normalt när man är gravid!

Har också som du att jag ibland inte kan lufta armarna i brösthöjd, helt slut i armarna och blir jätte anfådd och ibland illamående..!då kan jag också känna att pulsen rusar..

Fy! Nä du borde söka, jag med faktiskt!

• Copyjulia
    Efter4kommer5 skrev 2015-06-17 21:29:01 följande:

Jag har haft extraslag på hjärtat sedan v 20 nångång, varit jätteorolig. Men alla jag pratat med säger att det är normalt. Fick iaf ta massa prover och ett 24 ekg, under dessa 24 timmar upplevde jag såklart inte ett endaste extraslag och dom sa att allt såg normalt ut. Har fortfarande massa extraslag och är i v 34 nu, men är så van nu att jag börjat strunta i dom :/ borde kanske ha sökt akut för att få en riktig koll, men känner mig fjantig för alllt är ju såå normalt när man är gravid!

Har också som du att jag ibland inte kan lufta armarna i brösthöjd, helt slut i armarna och blir jätte anfådd och ibland illamående..!då kan jag också känna att pulsen rusar..

Fy! Nä du borde söka, jag med faktiskt!

Ja, fast jag undrar om de kan göra så mkt mer om man söker akut. Jag känner bara fladdret nån gång om dan, ibland bara varannan dag så ett vanligt ekg skulle nog inte visa något avvikande. 

Men du fick ingen medicin eller några restriktioner alls?

Hur länge har du haft så med armarna?
Svar på tråden Svaga armar och hjärtfladder - någon mer?