• fek94vwi

Efterlysning gose-apa

Min 5-åriga dotter har haft ett gosedjur i form av en apa som hon hittade bland våra saker när hon var 1 år. Vi hade köpt flera gosedjur till henne, men den hon fäste sig vid var ett begagnat gosedjur som hon hittade i källaren.  Ingen natt har hon kunnat vara utan den och den hämtades och lämnades på dagis tillsammans med henne varje dag tills för något år sedan då hon tyckte att hon kunde vara utan den på dagen.  
    När hon var omkring 1,5 år gjorde jag ett försök att skaffa en reserv-apa via Blocket, men blev istället lurad att skicka pengar till någon som absolut inte hade någon apa.
    För drygt en vecka sedan var vi på Vildmarkshotellet vid Kolmårdens djurpark. Jag hade tagit med mig gose-apan till min dotter.  När vi skulle lämna rummet gjorde vi en vanlig koll att inget var kvarglömt. Först när vi kom hem förstod vi att gose-apan var glömd på rummet. Vi hade inte tagit med den utanför rummet. Vi ringde förstås genast till hotellet, men ingen har kunnat hitta apan. Vi är förstås ganska förtvivlade över att en "nästan"-familjemedlem är borta.  Nu skickar jag ut en vädjan till er. Vet ni någon som har en sådan här apa och kan tänka sig att sälja den till oss, eller som befunnit sig på Vildmarkshotellet dagarna efter den 8 juni och har sett den där?  Apan är tillverkad av Magtoys, troligen på 90-talet. Magtoys själva har inte kvar den.  

Svar på tråden Efterlysning gose-apa