• Anonym (...)

börjat gå ner i vikt utan anledning

Har på några dagar gått ner 2.5 kilo i vikt. Äter precis som vanligt och har inte tränat eller nåt.

har inte vägt det här på flera år som jag väger nu. Å visst det e ju ett trevligt problmen men man undrar ju vad det beror på. Jag fick barn för ett år sedan och har fortfarande mage kvar som inte vill försvinna. vad kan viktnedgången bero på?

• Svar på tråden börjat gå ner i vikt utan anledning
  • todo nada
    Anonym (...) skrev 2015-06-19 09:46:35 följande:

Har på några dagar gått ner 2.5 kilo i vikt. Äter precis som vanligt och har inte tränat eller nåt.

har inte vägt det här på flera år som jag väger nu. Å visst det e ju ett trevligt problmen men man undrar ju vad det beror på. Jag fick barn för ett år sedan och har fortfarande mage kvar som inte vill försvinna. vad kan viktnedgången bero på?

Ammar du fortfarande?

Om så är fallet så växer ju barnet, behöver mer och mer mjölk, vilket du ju måste producera utifrån den mat du får i dig.
  • Anonym (...)

nej jag har aldrig ammat honom ????

• Anonym (...)

konsrigt att det blev frågetecken. Skulle vara (:

• todo nada
    Anonym (...) skrev 2015-06-19 10:00:04 följande:

nej jag har aldrig ammat honom ????

Hmm, okej..

Har du rört på dig mer än vanligt kanske..?

Hur länge sedan är det du fick barn?
  • Anonym (...)

nej ingenting. Det enda jag gjort är att öka upp mina övningar från sjukgymnasten. De e för att få bättre bålstabilitet. men de övningarna har jag gjort i flera månader.

Han är lite över 1 år

• Anonym (...)

nej ingenting. Det enda jag gjort är att öka upp mina övningar från sjukgymnasten. De e för att få bättre bålstabilitet. men de övningarna har jag gjort i flera månader.

Han är lite över 1 år

• todo nada
    Anonym (...) skrev 2015-06-19 10:06:25 följande:

Han är lite över 1 år

Du kanske är som mig då..?

Jag åt/rörde inte på mig mer än vanligt efter min graviditet. Men efter ett år som först så började jag gå ner i vikt efter födseln. Och då gick jag ändå upp från 50 kg till 80 under grav, så det fanns liksom att "ta på" så att säga.
  • Inte jag

Du har inte börjat känna dig väldigt törstig, väldigt trött och kissat mycket de senaste dagarna eller veckorna?

• Anonym (pop)

Om du lider av oförklarlig viktnedgång bör du boka läkartid på vårdcentralen.

• Anonym (...)

har nog druckigt lite mer än vanligt men inte kissat. Trött tycker jag att jag är konstant hela tiden.

• Inte jag
    Anonym (...) skrev 2015-06-19 11:14:40 följande:

har nog druckigt lite mer än vanligt men inte kissat. Trött tycker jag att jag är konstant hela tiden.

Jag tycler att du ska kolla upp dig. Be dom kolla ditt blodsocker och andra saker för att se så du inte har något som orsakar din viktnedgång
  • Inte jag
    Anonym (...) skrev 2015-06-19 11:14:40 följande:

Jag tycler att du ska kolla upp dig. Be dom kolla ditt blodsocker och andra saker för att se så du inte har något som orsakar din viktnedgång
  • Anonym (...)

Fortsätter det under helgen så ska jag ringa på måndag för då är det nåt skumt.

• Anonym (Brobergisten!)

hejsan! jag har börjat oförklarigt gått ner i vikt utan att göra nått för att gå ner
    jag vägde runt 115kg  men gick ner till hundra prick när min pappa dog och så gick det innan jag plötsligt nu i mitten av januari började rasa i vikt!
    först lite, sedan massor
    när jag var hos läkaren i februari vägde jag 90 och bara efter 9dagar vägde jag 86 och nu väger jag 84kg och jag går ner två kg i veckan och jag som alltid varit kraftig(128kg när jag var runt 20)har inte fått order om att banta nångång trots övervikt och blev mobbad i 16år.
    men när jag kom till mitt familjehem 91 vägde jag som sagt 128kg men tappade på kort tid 66kg pga att jag var på en bondgård och var igång jämt men tjuvade mat på nätterna då dom där jag bodde ofta åt frukost vid 6tiden och sedan blev det inget innan kl 12-13 och ibland bara flingor med mjölk och middag vid 17-18 efter djurkoll.
    jag cyklade varje dag när jag bodde själv till kiosken eller beställde hemskick av bla godis och annat via handlaren som ändå skulle köra förbi mitt hus.jag gick upp till 75kg och när jag flyttade därifrån kröp kilona på mej igen (115kg som sagt och sedan 100 länge.förut när jag var tjock kunde jag utan att flåsa eller nått vara ute i flera timmar, men nu när jag gått ner 35kg orkar jag knappt gå upp för trappen eller skynda mej innan jag nästan pustar ihjäl mej och jag fryser kallsvettas och detta trots jag äter både mat och godis. jag och mamma äter alla mål tillsammans och jag går ner inte hon och nu börjar folk säga att jag måste ge mej att gå ner, men jag vet ju ej varför! jag har dragits med trokanterit en kraftig inflammation i benet i 20år och jag har fibro, artros ett för kort ben roterat bäcken och opererat mina händer för karpaltunnelsyndrom. sist sa läkaren att mitt vänstra ben var skit och fan det andra var inte bättre det(vi känner varann så jag tog ej åt mej på tonen) och han fatta först inte att jag kände mej orolig för vikten då han bara tjata om BMI men nu ska jag till läkare på torsdag då han verkar förstå att jag har hm panik att jag är allvarligt sjuk då jag som sagt förr inte alls gick ner i vikt hur jag än gjorde och att jag har oro att jag har nån cancer då dom flest i min släkt har dött i den sjukdomen och min pappa hade leukemi och liknande symtom som jag har nu. visst man ska ej tro det värsta men så är det! förlåt långt! kram!

Svar på tråden börjat gå ner i vikt utan anledning