• Anonym (sårad på djupet)

Han vill inte ta familjefoton med mig, så otroligt sårad och vet inte vad jag ska göra....

Vet varken ut eller in, min sk sambo och jag väntar barn, det är mitt första barn, han har flera sedan innan. 

Jag har inte En enda bild på mig gravid, är i v.34 nu Visst ta selfies kan man göra men det känns sådär faktiskt...

När jag tagit upp att det hade varit kul att gå till en fotograf och ta gravidbilder och även bilder på oss två så har det blivit världens bråk. Han bryr sig inte om foton, han fattar inte varför o.s.v o.s.v att ha en bild i tidningen sen när hen är född är inte att tänka på, lika stort bråk där! Han tycker det bara är löjligt att "visa" upp som om det skulle vara märkvärdigt att få barn o.s.v säger han. Noteras att han å hans ex har varit med i tidningen VARJE gång, han säger att han inte gillade det då heller, men då sa han aldrig det något om det rätt ut. Så de bråkade aldrig om det. Jag tror inte där skon klämmer, han vill inte med mig helt enkelt....  

MEN hur ska jag känna, jag ska behöva se bilder på han å hans ex när jag är hos hans föräldrar men han vill inte vara med på bild med mig, det känns så in i själen. Hur fan kan han säga att han älskar mig? Jag vill ju ha en bild för att kunna visa och vara stolt över en fin bild på oss. När jag nämde att skall vårat barn inte få se en enda bild på sin mamma & pappa ihop? Bara bilder på sin pappa ihop med någon annan? Då till slut säger han att han "kan väl följa med då"  Jag säger också att att inte ha en enda bild å visa för hen när hen förstår att kunna säga att här är du i mammas mage. Kan säga att de hade 1000tals bilder från deras förhållande, å givetvis på hans ex när hon var gravid, å dom bilderna hade hon inte kunnat tagit själv...

Han säger till slut att boka tid hos fotografen jag säger ju att jag följer med, men HUR kul känns det på en skala?, när det har behövt blivit bråk å ifrågasättande varför han inte vill för att få med honom. Hur ska man kunna låtsas vara glad på ett foto då, å stolt över det sen? Gråter

Hur kommer det bli framöver, ska det bli så varje gång? Ska man aldrig kunna ta en familjebild? (jag är inte främmande att ta familjebilder i olika konstellationer, blandat både och med hans tidigare barn, kort på bara hans  barn utan mig, på bara vårt barn till min släkt osv osv hans tidigare barn är dock alla tonåringar idag så vet inte hur kul de skulle tycka det vara jämt) 

Hur ska man kunna känna ngnslags VI-känsla med en karl som beter sig såhär mot en??. 

Känner verkligen ingen glädje inför det kommande barnet längre, det blev inte som jag trodde mig. Känner mig som ett kasst andrahansval!!, han har upplevt allt redan, och därför är inget viktigt för honom längre, men hur ska man kunna känna sig älskad när inget sådan är viktigt för han? Hur ska jag kunna fortsätta älska honom när jag inte betyder mer? 

Kan säga att barnet var planerat, han var mest på först, så det är inget "misstag"

• Svar på tråden Han vill inte ta familjefoton med mig, så otroligt sårad och vet inte vad jag ska göra....
  • Anonym (Hmf)

Hur länge har ni varit ett par?

Låter som att barn inte var så genomtänkt från hans sida?

Varför har föräldrarna foto framme på hans ex? Barnbarn förstår jag, men exet?

Anonym (Hmf) skrev 2015-06-20 10:18:05 följande:

Hur länge har ni varit ett par?

Låter som att barn inte var så genomtänkt från hans sida?

Varför har föräldrarna foto framme på hans ex? Barnbarn förstår jag, men exet?

lite mer än 1,5 år. så inte jättelänge

D är möjligt, men han är ändå en bra bit över 40 så man trodde väl han skulle vara vuxen...

Det är foto med dom två och några av barnen, men det har ju flera bilder på bara barnen(barnbarnen) som man kunde tycka skulle räcka....

men det sårar ju mig att han då var ok med att ta famijebilder men nu tvärvägrar eller iaf markerar ordentligt och starkt på att han egentligen inte vill o.s.v jag känner mig så jävla kass varför det var ok då men inte med mig. 
  • Anonym (Hmf)
    Anonym (sårad på djupet) skrev 2015-06-20 10:25:18 följande:

lite mer än 1,5 år. så inte jättelänge

D är möjligt, men han är ändå en bra bit över 40 så man trodde väl han skulle vara vuxen...

Det är foto med dom två och några av barnen, men det har ju flera bilder på bara barnen(barnbarnen) som man kunde tycka skulle räcka....

men det sårar ju mig att han då var ok med att ta famijebilder men nu tvärvägrar eller iaf markerar ordentligt och starkt på att han egentligen inte vill o.s.v jag känner mig så jävla kass varför det var ok då men inte med mig. 

Han har väl blivit äldre och vågar stå mer för sina åsikter nu än han gjorde med exet kanske?

Eftersom ert förhållande är så pass nytt så kanske inte hans föräldrar har förstått om det är helt seriöst än?

(Barn är inget "tecken" på sånt när man skaffar det på en gång så att säga)

Alla män (utan undantag!!) som jag har varit tillsammans med har tjatat om barn nästan från dag 1.

Det betyder inte att männen VILL ha barn på en gång utan det är ett sätt för dom att berätta att dom är seriösa. Det har jag lärt mig genom åren.

Hade jag tagit dom på orden så hade jag haft många ungar idag

Men nu är det som det är för er och förhoppningsvis klarar ert förhållande sig igenom småbarns åren och kan med tiden växa sig starkare.
  • Anonym (U)

Hans beteende har inget med dig att göra. Och ja, hans beteende är fel och orättvist men han vet inte vilken fot att stå på. Jag tror att han skäms.

Jag tror han är rädd för vad andra kan tänkas tycka att han får fler barn med någon annan. Prata med han, få han att förstå att detta är ditt första. Ert första. Att han ska strunta i vad folk kanske kan tänkas tycka och slappna av och gilla läget istället.

Detta är vad jag tror.

• Anonym (kameraskygg?)

Hur ställer han sig till att ta bilder på dig, där han själv inte är med på bilden? Jag tänker att han kanske avskyr att vara med på bild. Det är han i så fall långt ifrån ensam om.

Anonym (U) skrev 2015-06-20 11:40:39 följande:

Hans beteende har inget med dig att göra. Och ja, hans beteende är fel och orättvist men han vet inte vilken fot att stå på. Jag tror att han skäms.

Jag tror han är rädd för vad andra kan tänkas tycka att han får fler barn med någon annan. Prata med han, få han att förstå att detta är ditt första. Ert första. Att han ska strunta i vad folk kanske kan tänkas tycka och slappna av och gilla läget istället.

Detta är vad jag tror.

Ja jag tror mer på det du skriver. Tog mer än 2/3 delar av graviditeten innan han berättade för sin bästa vän typ, sina föräldrar hade han berättat lite tidigare iaf efter påtryckningar från mig. Å det låg väl till grund att han väntade så länge innan han berättade för sina barn. Men det har ju också känts kul att behöva "smyga" med det. Nästan tänkt på vad man haft för kläder så att det inte skulle synats o.s.v. Å sen detta på allt också. 

Men jag vet inte hur jag ska prata med honom?, han blir bara så arg, säger att det är så ytligt med bilder, du vill ha dom bara för att visa upp, du är så ytlig. Det är så synd om dig o.s.v det är ord jag får höra... 

å just nu ja jag tycker jävligt synd om mig, fattar inte varför jag ska behöva vara här, varför han är sådanhär mot mig. Jag har flyttat långt till honom, sålt min tidigare bostad och köpt ett Stort hus tillsammans med honom. Han sa från början att det visst skulle bli speciellt för honom, då detta var vad jag var rädd för, eftersom han redan upplevt "allt", men då nekade han å sa att nej så är det verkligen inte, detta blir första gången med dig o.s.v. Men det känns som det visade att jag hade rätt tyvärr.... Gråter 

Just nu är jag bara så ledsen, ligger bara i sängen, legat här i typ två dygn, tagit mig upp å kissat å försökt äta ngt,  känner mig bara så ledsen att jag blir handlingsförlamad, förstår inte hur jag ska kunna hålla känslorna kvar för honom när han vägrar mig att få vara stolt över oss och vårt kommande barn, och när han inte vill vara stolta över mig/ oss...
  • summerhunter

Strunta i honom, gå och ta bilder självpå dig o din mage, annars kommer du att ångra dig!

• PhotoChic

Bild i tidningen går till så att ett företag som fotar för lokaltidningen blir kontaktade av BVC (om ni godkänt det), sedan kommer de hem till er och tar kort på bebisen. Iaf om ni bor på en mindre ort.

• Gizzmogirl

Det är därför man ska lära känna en person innan man skaffar barn. Man känner inte en person efter några månader. Vad hade du väntat dig? Såklart att tredje gången inte är så speciell som första.

Anonym (kameraskygg?) skrev 2015-06-20 12:39:57 följande:

Hur ställer han sig till att ta bilder på dig, där han själv inte är med på bilden? Jag tänker att han kanske avskyr att vara med på bild. Det är han i så fall långt ifrån ensam om.

Det får väl bli så, men känner ändå hur ska vårat barn känna när den förstår att det inte finns en enda bil på sin mamma och pappa och hen, men det finns med hens pappa å en annan kvinna? Hur ska man förklara det? Det blir ju att jag kommer inte vilja att hen åker till sina farföräldrar helt enkelt. Dels vill jag inte att hen ska ens reflektera över det men dels blir jag ju påmind och ledsen varje gång med. 

Men jag får ta familjebilder med hen själv sen då helt enkelt. Och skickar jag in en bild till tidningen på hen när hen är född så tar jag väl bara med mitt namn då. 
Svar på tråden Han vill inte ta familjefoton med mig, så otroligt sårad och vet inte vad jag ska göra....