Någon med erfarenhet av tidiga sammandragningar och livmodertappåverkan?
Hej alla vänner,
Jag är så orolig och ledsen. Jag är i vecka 19+6 och har redan massor av SD som har påverkat tappen.
Jag har erfarenhet av liknande från min förra graviditet då jag i v 26 blev inskriven akut på sjukhuset för att tappen bara var 0,8 mm lång och jag hade buktande fosterhinna, allt pga sammandragningar. den gången blev det 10 långa veckor i sängläge på sjukhus innan jag fick komma hem. Åt bricanytabletterl hela tiden. Fick både bricanyl och tractocildropp flera gånger för att stoppa upp påbörjad förlossning. Efter många om och men gick allt bra den gången och idag har vi en pigg och fantastiskt fin flicka på 6 år. Hon kom i v 37+5.
Men nu ligger jag här igen med sammandragningar som ibland gör ont. Skillnaden den här gången är just att dom gör ont. Det skiljer sig också i att jag känner obehag nere i magen och ner mellan benen, som ett tryck neråt, svider och sticker ibland, speciellt när jag går, har även mensvärkssmärtor. Känns som om den ska komma ut eller som kom jag ska kissa på mig.
Dom har kollat flera UVI, haft en men inga fler. Har även blivit behandlad för en annan infektion två ggr. Nu går jag på penicillin, käkar bricanyl och tar progesteron sedan i torsdags. SD känns som om dom har minskat men obehaget, smärtan/trycket är kvar.
Är det någon som känner igen sig och kan dela med sig av erfarenheter? Har ni lyckats gått tiden ut? Har dom hittat någon annan orsak till era problem? Känns så hopplöst och ledsamt allt....