• Anonym

Så ont i sidorna på magen

Fråga som är dum men jag har så fruktansvärt ont i magen, utmed sidorna, lite högre än livmodern och äggledarna. Så nu kommer en dum fråga. Vad är det för organ som sitter där?
    Har inte hittat en enda sida på nätet där man kan se hur organen egentligen sitter. Någon?

• Svar på tråden Så ont i sidorna på magen
  • tess3

Det är tarmarna, om det är under bröstkorgen. På hö sida sitter ju blindtarmen och gallan, men har du ont på båda sidorna?

• Anonym

Je, men mest på vänster sida. Tack för ditt svar! Har sökt hela morgonen efter en bild på kroppens organ.

• Anonym

Vad tror ni det kan vara då? DEt är precis ovanför höftbenet eller vad det heter på vänster sida? Så jäkla ont har jag och det strålar ut mot benet. AJ!
    Obs, ej gravid.

• tess3

Har en jättebra bild, det enda som sitter på båda sidorna där är njurarna, men det ser ut som värken ska stråla ut bak mot ryggen.

• MansonDust

Tycker du ska ringa VC och höra vad de tror. :)

• Tin o Trolls mamma

Njurarna sitter ovanför höften bak på varje sida. På höger sida precis under revbensbågen sitter levern och gallan och på vänster sida sitter mjälten. Gör det ont "inne i kroppen"? Kan det inte vara muskelsträckning? Annars är det som de sagt tarmarna som sitter på framsidan, men man brukar inte få ont på det viset vad jag vet.

Ring VC eller dist.sk och kolla.

Ekorren.

• Phantera

Det är inte ligamenten då?
    Jag hade ont i sidan lite av och till i början av grav. Mest på vänster ...det var nog bara ligamenten som sträcktes ut trodde bm...

• Tin o Trolls mamma

Phantera: Men hon är ju inte gravid!

Svar på tråden Så ont i sidorna på magen