• doge

Utbilda sig till hundfysioterapeut?

Jag har jobbat på hunddagis nu ett tag och känner att det här med hundar är något jag vill arbeta med. Men att "bara" gå ut med hundar på hunddagis börjar kännas lite trist(trist känns egentligen som fel ord, för det är inte trist, men jag vill vidare och fördjupa mina kunskaper(och lön), och helt ärligt vill jag göra något som känns mer meningsfullt än att bara rasta hundar och umgås med dem). 

Finns det någon här som vet hur man utbildar sig till hundfysioterapeut? Jag tycker det verkar vara något som passar mig. 

• Svar på tråden Utbilda sig till hundfysioterapeut?
  • DickRex

Du skämtar? Mer meningfullt... Och sedan undrar jag (som inte vet ett skit om utbildningen till hundfysioterapeut) vilken information du inte kunde få genom en enkel googling på: hundfysioterapeut utbildning

..för jag tycker att det verkar finnas förbannat mycket mer info på nätet än vad man rimligen kan förvänta sig att någon skriver i ett svar här. ...om du inte har en mer specifik fråga förstås. ...och en annan fråga; Hur många lediga platser för hundfysioterapeut finns det på arbetsförmedlingen?

Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
  • doge
    DickRex skrev 2015-06-21 05:56:31 följande:

Du skämtar? Mer meningfullt... Och sedan undrar jag (som inte vet ett skit om utbildningen till hundfysioterapeut) vilken information du inte kunde få genom en enkel googling på: hundfysioterapeut utbildning

..för jag tycker att det verkar finnas förbannat mycket mer info på nätet än vad man rimligen kan förvänta sig att någon skriver i ett svar här. ...om du inte har en mer specifik fråga förstås. ...och en annan fråga; Hur många lediga platser för hundfysioterapeut finns det på arbetsförmedlingen?

Jag förväntar mig inte att det ska finnas en sådan plats på arbetsförmedlingen utan då börjar man som egen företagare och söker kunder själv. Men tack för ditt otrevliga svar. 
    Dexter dot com skrev 2015-06-21 10:23:06 följande:

www.fysioterapiskolan.se/utbildning-13675821

wp333.webbplats.se/index.php&view=category&id=12&Itemid=107

Ring Stefan på ReeDog, han är helt suverän och kunnig.

Tack för svaret! 
Svar på tråden Utbilda sig till hundfysioterapeut?